31. august 2018

Helgelektyre(260)


Leksikon om lys og mørke - Simon Stranger
The Dare - Hannah Jayne
En mors hemmelighet - Renita D'Silva

Har lest en del i denne uka. Trodde leselysten forsvant for noen dager siden, men den kom fortere tilbake denne gang av en eller annen grunn. Blir aldri klok på meg selv. 😀

Onsdagskvelden leste jeg ut denne:

 Stien tilbake til livet (om sopp og sorg) - Long Litt Woon 

Den likte jeg bedre enn jeg trodde jeg ville gjøre. Trodde den ville være veldig tørr, men det var den ikke. Prøver også ikke ha forventninger til bøker i det hele tatt, fordi det ødelegger så mye. Syntes boka var veldig sjarmerende og interessant. Utrolig hvor forskjellig vi mennesker er, og hvordan vi takler ting. Det er fascinerende.

Bukkene Bruse på badeland - Bjørn F. Rørvik & Gry Moursund

Senere samme kveld leste jeg ut denne. Tenkte å kose meg med den, men den ble lest på null komma niks. Rakk så vidt å sette meg ned før den var ferdiglest, og må innrømme at jeg likte illustrasjonene noen hakk bedre enn selve historien.

Jeg orket ikke å lese mer den kvelden, så en ny bok ble ikke åpnet før neste dag, og det ble da Leksikon om lys og mørke av Simon Stranger. Jeg har lest en bok om Henry Rinnan tidligere for mange år siden da jeg gikk på videregående. Det var ikke pensum, men jeg ville lese en bok om Rinnan siden vi da skulle se et teaterstykke basert av ham. Husker dessverre ikke hva boka het. Tror det var noe med samfunnsfiende nummer en. Den har jeg ikke skrevet om fordi jeg hadde ikke blogg på den tiden. Morsomt at jeg aldri glemmer handlingen i en bok, men av og til er det verre med titler.

Calling Major Tom - David M. Barnett

Ganske tidlig i natt ble jeg ferdig med Calling Major Tom av David M. Barnett for jeg hadde ikke mange sider igjen. Den likte jeg godt. Litt blanding av noen sjangere jeg ikke er vant til; humor og  science fiction, med en dose alvor. Så ble positivt overrrasket over denne da jeg foretrekker mørke bøker.

Senere i natt begynte jeg så vidt å lese i en ny bok og det ble;The Dare av Hannah Jayne, og det var baksideteksten som ga meg lyst til å lese den. For tidlig å si om jeg liker den eller ikke siden jeg ikke har kommet så langt.

Så i helga skal jeg lese videre i Leksikon om lys og mørke ogThe Dare. Blir det tid til overs, noe jeg tviler på siden jeg nettopp har begynt på begge disse, skal jeg begynne på romanen; En mors hemmelighet av Renita D'Silva.

Jeg fargelegger i to motiver for tiden for liker variasjon. Det første er et motiv jeg har fargelagt i tre uker nå. Et slikt motiv tar meg opptil tre til fem uker før jeg er ferdig. Det får bare ta den tiden det tar.

 Motivet er fra denne boka:

Mythomorphia - Kerby Rosanes

Det andre motivet jeg fargelegger er fra en av de nyeste fargeleggingsbøkene jeg kjøpte på sensommeren. Igjen beklager jeg for det dystre motivet, men denne fargeleggingsboka er basert på horror, og da må man forvente seg groteske ting.


 Motivet er fra denne boka:

The Beauty of Horror - Alan Robert

Ellers prøver jeg å spille keyboard igjen som jeg har tatt med meg hjemmefra. Tok to år orgelkurs og to år keyboardkurs på barneskolen, men mye er glemt siden, for var ikke spesielt interessert da, husker jeg. Den første "låta" jeg prøver å lære meg nå er Ode to Joy av Beethoven og den skal være for  "nybegynnere", men det føles ikke slik. Har lært meg å spille den med den ene hånda, men verre med akkorder, men lærer antageligvis etter hvert. Siden jeg har en printer som aldri virker når jeg trenger den, skrev jeg av notene selv:



Og noen tegner er jeg ikke. 😀 Men det gir meg noe å gjøre, og jeg må alltid ha noe å gjøre, for jeg er dårlig på å kjede meg. Kan ikke kunsten å slappe av.

God helg.

Ukas låt: A Message - Charlie Clouser (Death Sentence er en av mine favorittfilmer om hevn. Kunne gjerne ha tenkt meg å lære denne melodien på keyboard, men å finne notene til denne er en oppgave i seg selv ... 😕)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar