1. april 2017

Månedens Bokanbefaling (mars)

I mars leste jeg disse bøkene:

Lest i kronologisk rekkefølge:

 11.22.63 - Stephen King
James Franco spytter når han snakker - Erik Eikehaug
Levende og døde - Han Kang
Melodien lever videre - Mary Higgins Clark
Saturday - Ian McEwan
Annabelle - Ruby Jean Jensen
Med kaldt blod - Truman Capote
På overflaten flyter vannliljene - Frode Eie Larsen

Mars har vært en veldig lang måned i forhold til januar og februar som bare hastet av sted, men i mars leste jeg en del så for min del hadde det ikke noe å si om mars føltes noe seig. Jeg fikk også lest noe variert. Jeg leste ferdig to bøker av min forfatterhelt Stephen King. Jeg leste noen romaner, en mysterie/suspense, noen grøssere, krim og true crime.

Og hvilken bok likte jeg best i mars?

The Dark Tower 5 (Wolves of the Calla) - Stephen King

Det ble ikke mange femmere og seksere i mars heller (bortsett fra Wolves of the Calla), og ingen seksere så langt i år. Dette er den eneste femmeren jeg ga i mars, de andre bøkene fikk både 1, 2, 3 og 4. Bøker jeg ikke likte noe særlig i forrige måned var Melodien lever videre av Mary Higgins Clark, Saturday av Ian McEwan, og Levende og døde av Han Kang. De to sistnevnte ville jeg gjerne like, men det var bare ikke bøker for meg. Det var noe med skrivemåten og karakterene som gjorde at jeg ikke fikk helt sansen for de bøkene, dessverre. 

11.22.63 av Stephen King begynte jeg på samme dato som tittelen og ble ferdig med i begynnelsen av mars. Ikke meningen å bruke fire måneder på den boka, men jeg kom til et veldig seigt parti så det tok litt tid å komme seg gjennom den delen av boka før det endelig løsnet. Ga boka en solid firer. Ikke det beste av Stephen King, men bedre enn forventet.

Ellers var det ikke noe spesielt som skilte seg ut på noen måte. Grunnen til at jeg likerWolves of The Calla så godt er fordi den er nesten like god som den første boka iThe Dark Tower serien som heter The Gunslinger. Det er mørkt, dystert og det er stadig noe som skjer. Istedet for å skryte så mye mer om boka så kan man heller den som vil lese hele anmeldelsen her, slik at jeg slipper å kjede noen til døde.😁

Alt i alt så var mars en veldig variert måned på lesefronten, og jeg håper at en bok skal ta meg med storm igjen. Det skjer ikke så altfor ofte.

4 kommentarer:

  1. Jeg skal starte på Dark Tower serien. Vil du anbefale meg å lese dem samlet eller med andre bøker innimellom?

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott:)

      Vil nok anbefale å lese dem samlet, men det går også fint å lese den samtidig med andre bøker innimellom. Det gjorde jeg og opplevde ikke det som noe strev:) Denne serien er heldigvis ikke så avansert som den ser ut som.

      Slett
  2. Gleder meg til å starte opp med Gunslinger boka. Bra omtale du skrev

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, og jeg er spent på hvordan du kommer til å like denne underlige og fantastiske bokserien. Du har mye å glede deg til:)

      Slett