15. august 2016

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...


 Bøker jeg leste i forrige uke:

Fergen - Mats Strandberg
Det er noe som ikke stemmer - Martina Haag

Antall leste sider i forrige uke:

416 sider (ikke all verdens)

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

En del av meg - Maren Engelschiøn
 
Bøker som leses nå:

Hviskeren - Karin Fossum (krim/voksen)
The Crossroads - Niccolò Ammaniti (thriller, roman/voksen)

Planlagte bøker denne uken:

Hviskeren - Karin Fossum (krim/voksen)
The Crossroads - Niccolò Ammaniti (thriller, roman/voksen)
The Stepford Wives - Ira Levin (horror/voksen)
Syndenes forlatelse - John Hart (thriller, suspense/voksen)

Natt til torsdag ble jeg ferdig med Fergen av Mats Strandberg og begynte da så på The Crossroads av Niccolò Ammaniti. Forrige lørdag leste jeg ut de få sidene jeg hadde igjen av Det er noe som ikke stemmer av Martina Haag. Da var det tid for å begynne på Hviskeren av Karin Fossum. Så jeg skal fortsette med Hviskeren og The Crossroads. Usikker på hvilken av de jeg blir ferdig med først og da skal jeg begynne på The Stepford Wives av Ira Levin. Jeg leste jo Rosemary's Baby av samme forfatter i juli, og jeg liker både boka og filmen godt, og fikk lyst til å lese enda en bok av ham. Forfattere har som kjent en bok som er deres "varemerke," så det spørs om The Stepford Wives er på lik høyde med Rosemary's Baby eller ikke. Det blir spennende å se. Og som vanlig vil jeg ikke ha for høye forventninger heller, for det kan være "ødeleggende".

Blir det tid til overs skal jeg begynne på Syndenes forlatelse av John Hart. Jeg har lest to bøker av ham tidligere; Ved elven og Brødrene fra Iron House. Gode bøker begge to og liker også Harts skrivemåte veldig godt. Tviler på at jeg kommer til å like Syndenes forlatelse. Noe forteller meg at jeg ikke kommer til å like den, men vi får se. Døm ikke en bok før den er lest:)

Og jeg beklager for at det ble ingen anmeldelse av The Gunslinger i går. Jeg var innstilt på det, men jeg ble ikke ferdig med den i tide, så satser på at det blir i morgen. Boka er såpass spesiell (på en bra måte) at man trenger mer tid til å skrive anmeldelse av den. Slik er det med noen bøker. Noen trenger man mer tid å skrive om enn andre, men tar alle like seriøst.

Ellers har jeg veldig lav energi for tiden (den er så lav at jeg blir nesten flau), derfor ting ikke går så fort som før. Jeg leser hver dag og prøver å holde bloggen i live jevnlig. Det er det eneste "målet" jeg går etter.

2 kommentarer:

  1. Jeg ble ferdig med "Syndenes forlatelse" forrige uke. Spent på hvordan du vil like den :) Som deg har jeg likt flere av John Harts tidligere bøker, spesielt "Ved elven" og "Det siste barnet". Har sett "Stepford Wives" som film, og var ikke klar over at den også var basert på en bok av forfatteren bak "Rosemary's Baby". God leseuke! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg likte også Ved elven av Hart best. Den er sterk karaktermessig og har fin oppbygging i plottet. Så det er min favoritt av ham, så får vi se om Syndenes forlatelse er like god eller ikke. Jeg er alltid skeptisk og nekter å glede meg selv for mye, hehe:) Livredd for høye forventinger så det har jeg sluttet med. Det siste barnet har jeg ikke lest ennå, så den må jeg også få med meg.

      Visste at The Stepford Wives er en film, men vil ikke se den før jeg har lest boka. Så lenge jeg vet at en film er basert på en bok på forhånd prøver jeg å vente til jeg har lest boka. Har hørt mye om denne, blandede tilbakemeldinger, så det spørs om det blir stas å lese den:)

      Riktig god leseuke til deg også:)

      Slett