26. mars 2016

I Bokhylla tar påskeferie


(Bildet hentet fra google).

Dette blir et slags innlegg om ingenting. Jeg har bestemt meg for å ta påskeferie til mandag for å lese litt ekstra. Det er ikke ofte jeg tar ferie. I oktober i fjor tok jeg ferie en hel uke, og jeg har blogget i ti år snart (jubileum i august) uten å ta ferie. Jeg er en person som liker å holde ting i gang. Men jeg tenkte at å ta ferie to dager i påska skader vel ikke for å bruke ekstra tid til lesing, så det blir på en måte ikke helt fri likevel:) I påska skal man jo tross alt lese litt ekstra:)

Og i går begynte jeg på De dødes tjern av André Bjerke som jeg skal lese ved siden av de andre bøkene. Den boka har jeg lest hver påske helt siden første året på ungdomsskolen og siden har det vært en tradisjon. De dødes tjern inneholder både krim, mysterie, og en liten dose skrekk. Den har også ypperlig atmosfære. Jeg skrev en anmeldese om den i 2012 og den kan leses her: De dødes tjern. Den boka passer godt til påskelesing:)

Jeg er tilbake som vanlig på mandag.

Og jeg har sagt det før og jeg sier det igjen:
 
God påske.

4 kommentarer:

  1. God Påske til deg, Ina - og god lesing :))

    De dødes tjern har jeg ikke lest, men så en filmatisering i svart/hvitt for lenge siden og likte den godt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og i lige måde:)

      Jeg anbefaler De dødes tjern i bokform på det sterkeste. Den er mange hakk bedre enn filmen. Jeg liker filmen, men foretrekker boka. Filmen har sin sjarm,da:) Men gjerne gi boka en sjanse.

      Håper du også får tid til lesing i påska:)

      Slett
  2. God påske, og nyt den mikroskopiske påskeferien din :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, takk for det. I fjor klarte jeg å holde meg unna sosiale medier i to og en halv måned uten abstinenser så klarte meg fint uten det, men denne omgang blir det bare bloggfri:)

      God påske til deg også:)

      Slett