25. mars 2016

Helgelektyre(134)

Du - Caroline Kepnes
Night Shift - Stephen King
Dukkehuset - M.J. Alridge

Det er egentlig ikke noe særlig vits i å ha helgelektyre denne uka siden jeg hadde påskelesing innlegg for noen dager siden, men jeg gjør det likevel. Helgelektyre innleggene er en av de få rutinene jeg har i livet så det får jeg holde fast ved så lenge det ikke kræsjer med noe annet:)

Forrige tirsdag trodde jeg at jeg ville bli ferdig med Maestro av Geir Tangen, men det ble jeg ikke. Jeg leste den ut onsdagsmorgen istedet og samme dag begynte jeg på Du av Caroline Kepnes. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Hvorfor må alle psykologiske thrillere bli sammenlignet med Gone girl (Flink pike) av Gillian Flynn?!! Jeg er sikkert den eneste, eller hvert fall en av de få som synes at den boka er oppskrytt og jeg er mektig lei av at alle bøker blir sammenlignet med den. Ufortjent.

Jeg skal fremdeles lese videre i Night Shift av Stephen King. Jeg leser få antologier av gangen, og koser meg med boka på den måten. Selv foretrekker jeg "hele" bøker, men jeg leser noveller og antologier hvis det er av forfattere jeg liker.

Hvis jeg blir ferdig med en av disse skal jeg begynne på Dukkehuset av M.J. Alridge og håper virkelig at den er bedre enn Elle melle som jeg leste for to år siden.

Og jeg skal selvfølgelig lese De dødes tjern av André Bjerke selv om den ikke er med i collagen. Den har jeg lest hver påske siden jeg gikk på ungdomsskolen. Det har blitt en tradisjon:) Jeg tok den bare ikke med i collagen eller i Påskelesing 2016 innlegget siden jeg uansett leser den hver påske:)

I går så jeg de siste episodene avThe Night Manager og jeg har virkelig sansen for Hugh Laurie. Han passer utmerket godt som drittsekk. Det er nesten så man blir inspirert til å bli en drittsekk selv.  Han var virkelig en drittsekk i House, og nesten enda en større drittsekk iThe Night Manager. Så håper han får flere drittsekkroller:)

SidenThe Night Manager er over, skal jeg begynne å se en ny påskekrim som er And then they were none. Som er basert på en bok av Agatha Christie. Den norske tittelen er Ti små negerbarn og den har jeg lest. Selv om jeg har lest boka skal jeg få med meg Tv-serien også.

Ellers kommer det til å bli en rolig og stille påske. Det er ikke mye som skjer for å si det sånn så tiden går mye til lesing. Det er tross alt ikke mye annet å finne på.

God påske. 

Ukas låt: Something Different av Godsmack




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar