20. mars 2015

Helgelektyre(86)

Tidligere denne uka ble jeg ferdig med Glassbarna av Kristina Ohlsson. En grøsserhistorie for barn og ungdom.
Og i helga skal jeg lese i disse bøkene:

 Hammerkoden - Øyvind Hammer
Hei, jeg heter Lars (en alkoholikers dobbeltliv) - Lars Kittilsen
Good omens - Terry Pratchett & Neil Gaiman
Anatomy of a haunting - Lee Strong


(Nei, jeg er ikke våryr selv om bildet overfor virker våraktig. Ville bare leke meg litt med grafisk design).

Kort fortalt hva bøkene handler om ...

Hammerkoden er om hvordan Hammer tenker som mental coach (han er en litt sånn Bertrand type). Hammer har vært mental coach for blant annet Bjørn Einar Bjørndalen. Hammer er en fyr som forandrer tenkemønsteret til folk til at de blir en bedre utgave av seg selv og prestere best mulig osv.
Hei, jeg heter Lars (en alkoholikers dobbeltliv), forfatteren forteller om sitt liv da han drakk i det skjulte og hvordan han ble en mester til å skjule drikkeproblemet for andre, og hvordan han endret livet.

Good omens orker jeg ikke å skrive så mye om før boka er ferdiglest og jeg skal skrive anmeldelsen. Akkurat nå har jeg mer enn nok med å komme meg gjennom boka, så det går veldig trått!

Det er lenge siden jeg har lest ordentlig grøss og tenkte det var på tide. Så jeg velger å gi Anatomy of a haunting som jeg kjøpte for noen år siden en sjanse. Den skal jeg begynne på i løpet av helga når jeg blir ferdig med en av de andre bøkene. Boka handler om et par som flytter inn i et 150 år gammelt hus og ting forandrer seg fra fint til ondskapsfulle hendelser. Ting blir voldelig og det virker som om huset får en slags kraft over dem. Boka er basert på en sann historie.

Jeg kommer selvfølgelig ikke til å bli ferdig med alle bøkene i helga, men håper jeg blir ferdig med minst to av dem.

Noen som har lest disse bøkene og hva leser du i helga?

God helg.

2 kommentarer:

  1. Ser ut som du har en fin helg foran deg, med de bøkene. Du er standhaftig som presser deg gjennom en bok det går trått med, men vi er vel ikke kjent for å gi opp så lett noen av oss. Jeg leste ferdig Veien til Mozart av Ketil Bjørnstad i går kveld, og det er nesten så det er vanskelig å begynne på en ny bok. Fikk Snø fra Brasil inn dørene i går, og lar den gå rett forbi køen og inn på helgelista. Ellers har jeg begynt på Jussi Adler-Olsen sin nyeste i lydbokform, men jeg liker ikke innleseren, så jeg venter iherdig på boken. Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er vel for sta og har ikke samvittighet til å avbryte en bok uansett hvor mye jeg strever med å komme meg gjennom bøker jeg misliker sterkt, haha:) Vi er vel noen stabeister begge to:)

      Ser ut som du også har mye lesestoff i helga og mye variert. Selv har jeg ikke lest noe mer av Jussi Adler-Olsen siden Kvinnen i buret, men vil lese flere bøker av ham siden den boka ikke var så verst.

      Ha en fin helg du også, Tine og kos deg med bøkene:)

      Slett