11. april 2014

Helgelektyre(40)

Kom akkurat på at det er fredag. Det har vært torsdag for meg i hele dag.

Denne uka så langt har jeg ikke fullført en eneste bok. Jeg har lest litt hver dag, men det har gått temmelig trått. Sliter litt med dårlig leselyst for tiden. Men håper det går over snart, for jeg har en bunke med bøker som bare venter med å bli lest og som jeg også vil lese.
Så bøkene jeg skal konsentrere meg om denne helga er disse:



 Hjemgjeld - Ronny Trælvik
Nådegaven - Kristin Cashore
Min kamp 6 - Karl Ove Knausgård

Målet mitt med helga er at jeg skal i alle fall bli ferdig med en av disse. Litt flaut med tanke på at jeg til vanlig leser 2 - 3 bøker i uka, men ikke alle uker er like, og det er ikke bestandig leselysten er der. Og en slik uke er det nå. Leselysten plutselig forsvant og jeg skal lese litt i kveld i håp om at lesesperren kanskje forsvinner underveis ... Det er verdt å prøve.

Hva leser dere i helga?

God helg!

6 kommentarer:

  1. Håper leselysten kommer tilbake snarest slik at du får lest bunken med bøker du har liggende! Selv skal jeg forsøke å lese noen sider videre i "Alberte og Jakob" :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Det håper jeg også. Liker ikke følelsen av å være apatisk for har ikke mange andre hobbyer enn lesing. Litt for galt å bare bli sittende og se på bøkene:) Skal lese videre i kveld og håpe at leselysten dukker opp dag:)

      Kos deg med Alberte og Jakob og ha en god helg:)

      Slett
  2. To av bøkene du leser tenker jeg egner seg dårlig til å få opp leselysten igjen :) Jeg leser Dukkene av Mo Hayder i helgen, og nå begynte jeg akkurat på lydboken av Thorvald Steen Vekten av snøkrystaller. Håper du får en fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror det jeg også, men så er jeg en person som ikke ønsker å gi opp:) Er litt sta av meg.

      Er spent på hva du syns om Dukkene. Selv har jeg lest mye av Mo Hayder. Jeg har lest Fuglemannen, Kuren og Tokyo av henne. Virkelig bra krimbøker med mørke toner. Lenge siden jeg har lest noe av henne nå, så skal prøve å lese mer av henne i år.

      Ha en fin helg du også:)

      Slett
  3. Uff, leseuken min har ikke vært noe særlig. Reiste med en gang jeg kom hjem fra London til søstersen og da lagde vi masse vårruller. Så 150 stykker tok sin tid, men jeg fikk gjort noe litt bokrelatert likevel. Vi fikk endelig se Divergent filmatisert, og jeg ble så fornøyd! Filmomtale av den må skrives kjapt ;)

    Ellers har jeg lest litt av "Den tapte historien" av Kim Fay :)

    - Siri

    SvarSlett
    Svar
    1. Ser ut som vi har hatt dårlig leseuke begge to. Vi får håpe at neste uke blir bedre:) Ikke gøy å la seg friste av alt mulig annet enn å lese når man har lesesperre.

      Gleder meg til filmomtalen din. Selv har jeg ikke lest Divergent ennå. Jeg er vel den eneste i verden som ikke har det ennå:)

      Slett