12. august 2013

Skal leseliste for august

Jada, jeg vet. Vi er godt i gang med august allerede ... Det er bare jeg som er litt treg ... som vanlig. Enkelte ting forandrer seg aldri?

Siden jeg nettopp har hatt en lang ferie på fire uker og like etterpå ble sykmeldt i fire uker. (Sykmeldt resten av august. Kjipt) Så jeg har virkelig kjent på hvordan - drepe - dagene-syndromet! Det er noe jeg virkelig strever med. Tåler ikke å være hjemme hele dagen i lang periode. Det er utholdelig. Jeg vil heller være på jobb. Da beveger klokka litt på seg, i det minste. Har prøvd å være tålmodig, men jeg er langtifra noen tålmodig menneske. Jeg prøver å være det, men er det ikke alltid.

Slike trø-hjemme-hele - dagen går meg på nervene. Jeg har virkelig store fritidsproblemer, og når formen ikke alltid lystrer, er det ikke mye man orker. Men jeg kan ikke bare råtne opp heller. Jeg har fått lest rikelig i det siste, men merker også at jeg blir litt lei av å lese nå når jeg kan lese så og si hele dagen. Jeg er ikke lei av bøker. Men for å gjøre lesingen litt morsommere og få litt fortgang i det, så har jeg satt opp lister hva jeg skal lese fra måned til måned, fra august og til og med desember. Jeg har satt opp en liste for hver måned der jeg har gjort "loddtrekning" og en liste for samme måned der jeg bestemmer bevisst hva slags bøker jeg skal lese. Jeg vet, store fritidsproblemer, men noe må jeg da gjøre for å få tiden til å gå. Om jeg klarer å lese alle på lista og om jeg klarer å holde meg til bøkene som står oppført fra måned til måned, gjenstår å se.

Så her er listen over bøker som jeg skal lese i august, forhåpentligvis ...

Tilfeldig utvalg ved hjelp av loddtrekning:



Marg&Bein: Dødens ansikt - Jon Ewo


Død i morgen - Peter James


The hunger games - Suzanne Collins


Den siste lærlig: Heksenes hevn 



Across the universe - Beth Revis


Bonus - planlagte bøker jeg muligens rekker å lese:


Fossefall(51) Alene på gården - Jorunn Johansen


 Soloppgang(1) Kvinnen på muren - Jorunn Johansen


 Nattmannens datter(2) Morgenstjernen - May Lis Ruus



Arven - Alyson Noël


En stille grav - Tove Alsterdal



Så dette er leseoversikten min for august, men om jeg klarer å holde meg til lista og om jeg i det hele tatt rekker å lese, er vel tvilsomt, men det er vel lov å være litt naiv av og til?

Hva skal du lese i august?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar