3. februar 2011

Reisen av Lilli Bendriss - avslappende og morsomt å prøve noe nytt.

Den andre helga i januar var jeg så heldig (noe jeg sjelden er... ) å få en pakke i posten. I den pakken var det to ting og et brev hvor det sto at jeg var en av fem heldige vinnere av en julekonkurranse som Åndenes Makt arrangerte på deres facebookside. Ja, jeg er fast seer av det programmet. Jeg har alltid vært nysgjerrig på det overnaturlige. Aner ikke hvorfor, men det har alltid vært sånn. Spørsmålet var enkelt hvor det ble spurt om hvem de tre klarsynte i programmet heter. (Gro-Helen Tørum, Lena Ranehag og Lilli Bendriss...om noen skulle lure), og de som svarte rett ville bli med i trekningen. Jeg hev meg på uten noe tro på at jeg skulle vinne noe som helst, derfor var overraskelsen stor da jeg var en av vinnerne likevel.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det er sjelden jeg vinner noe som helst så det er jo uvant. Tingene jeg vant var en meditasjonscd av Lilli Bendriss, og et nydelig smykke som er designet av henne. Flotte gaver!

Jeg kan være ærlig å inrømme at jeg var litt skeptisk til denne meditasjonscd'n fordi jeg har aldri hørt på en slik cd før. Men er jo et nysgjerrig menneske så jeg hørte på den før jeg skulle sove (man skal helst høre på den sittende, ikke liggende), men det hjelper likevel. Syns Lilli Bendriss har en herlig stemme og vakker dialekt (ikke spør meg hvilken dialekt det er, aner ikke). Og hun beskriver etter hvert hvor vi skal gå, hva vi kjenner og hva vi betrakter. Så livlig fantasi som jeg har, var det ikke vanskelig å forestille seg de stedene hun beskrev. I det ene øyeblikket gikk jeg over en blomstereng, i det andre danset jeg med alver og plutselig befant jeg meg i en hule/grotte under en foss. Det er ikke bare noe jeg sier, men jeg sov merkelig godt den natten. Er som regel våken mesteparten av natten for jeg leser, hører på musikk og funderer mye om alt og ingenting. Men etter å ha hørt denne cd'n sov jeg natten gjennom.  Så selv om jeg var litt skeptisk til meditasjonscd'n, må jeg si at det var en behagelig og spennende opplevelse. Det var ikke vanskelig å sove etter at jeg hadde hørt på REISEN.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bakpå:

REISEN GUIDET MEDITASJON


Reisen tar deg med gjennom et landskap som fra mine ord, skapes gjennom din fantasi


Reisen vil snakke til deg og hente frem gjemte


minner fra ditt indre skattekammer




www.lillibendriss.com


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Norsk tittel: Reisen

Forfatter: Lilli Bendriss

Sjanger: meditasjon

Utgitt: ?


Spilletid:


Plot: 4

Tittel: 5

Omslag: 4

Baksidetekst: 4

Fortellermåte: 5

Slutten: 4

Høydepunkt: Behagelig stemme, musikk som passer godt til settingen og levende beskrivelser.


Lavpunkt: Det var kanskje en slags standard historie for meditasjon og ønsket noen overraskende vendinger. Men alt i alt en kjekk og avslappende cd å høre på når man gjerne vil dra til en annen verden en stund. Morsomt å skape egne bilder på en slik måte.


Terningkast: 4

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar