1. februar 2011

Bursdagsgaver:)

Tenkte jeg skulle skrive en omtale om Agnes Cecilia - en selsom historie av Maria Gripe, men det ser jeg at jeg ikke rekker i dag. Så det får bli  i morgen (1.feb). Istedet får jeg da vise de to nyeste bøkene i samlingene - som jeg faktisk ikke har kjøpt selv. Så sånn sett er det kjekt å ha bursdag. Trodde ikke jeg skulle få noen bøker i det hele tatt, men det gjorde jeg altså. Har jo foreldre som mener at jeg har mer enn nok bøker fra før (noe jeg er uenig i, selvsagt.) Så disse bøkene var det jeg fikk og det e to gode utvalg. Begge var på listene over ønsker meg/skal lese lista. Så tenkte å dele bokgavene her før jeg legger meg.

Så bøkene jeg fikk var:



Ulovlig Norsk av Maria Amelie

Noen som har hørt om henne?;) I nesten hele januar så jeg på TV2 Nyhetskanalen (noe jeg sjelden gjør), men syns Maria Amelie er en veldig interessant sak. Syns hun er en tøff og modig jente som gir de papirløse et ansikt. Og jeg ble fryktelig irritert over at hun måtte reise til Moskva (ville heller sende avgårde visse andre personer istedet). Så selv om mange er lei av henne og saken, er jeg fryktelig spent på hvordan denne saken vil utvikle seg videre. Så på nyhetene om at hun og kjæresten holder på å skrive en bok sammen, så forhåpentligvis rekker jeg å lese denne før den andre kommer ut. Og det blir spennende å se om hun får komme tilbake til Norge og se hvor lang tid det eventuelt vil ta.

Og han som er veldig nøye med å understeke at jeg har alt for mange bøker fra før er min far som overraskende og helt uventet fisket frem en bokgave (han kom med en dårlig unnskyldning om at det var mye tilbud;) , og jeg tror han valgte en av de feiteste bøkene han fant i bokhandelen, nemlig SHANTARAM av Gregory David Roberts. Den har jeg hørt veldig mye bra om, og jeg så forfatteren på tv da han en gang var gjest på SENKVELD med Thomas og Harald. Han hørtes og virket som en spennende person, og har hørt rykter om at denne boka skal bli til film, så forhåpentligvis  rekker jeg å lese den ut før filmatiseringen kommer ut:)

Fikk mange andre fine gaver også, så jeg er superfornøyd og jeg gleder meg til å lese disse bøkene:) Det blir mange søvnløse netter fremover med mye lesing. Leser oftest da enn på dagtid for da er jeg ikke distrahert av tv og pc. Har lett for å bli distrahert uansett hvor spennende bøkene jeg leser er;) Men etter leggetid så blir jeg ikke forstyrret av slike ting og kan lese i timesvis. At det går ut over skjønnhetssøvnen, gjør ikke noe, heller ikke at jeg ligner på en zombie  for det er jeg vant til. Går jo rundt som en zombie hver dag omtrent, men det gjør ikke noe for ingenting er som å være våken til langt på natt og lese bøker:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar