21. september 2018

Helgelektyre(263)


Lasaruseffekten - Tom Egeland
Dødsdømt - Sharon Bolton
The Mothman Prophecies - John A. Keel

Forrige søndagskveld begynte jeg å lese Lasaruseffekten av Tom Egeland som jeg har hatt liggende en stund. Det er en bok på over fem hundre sider, så kommer nok ikke til å bli ferdig med den i helga. Foretrekker store bøker fremfor de små, men store bøker er også mer krevende. Men denne er lettlest til å være på over fem hundre sider og har en fin flyt. Liker også humoren selv om konseptet og omslaget virker dystert.

Natt til torsdag i forrige uke, begynte jeg å lese Dødsdømt av Sharon Bolton. Den boka er ikke så stor, men det har tatt litt tid for strevde med å finne flyten i begynnelsen, og nå går sidene nesten av seg selv. Liker den godt så langt, for synes at konseptet er litt annerledes enn mange andre krimbøker jeg har lest i det siste.

Jeg kommer nok til å bli ferdig med Dødsdømt før Lasaruseffekten, og er sikker på at jeg blir ferdig med Dødsdømt i helga i og med det ikke er mange sider igjen. Da er neste bokThe Mothman Prophecies av John A. Keel. Det er samme historien som filmen med samme navn. Boka ble filmatisert i 2002 med Richard Gere i hovedrollen, og som nevnt i et tidligere innlegg, er det en av de bedre skrekkfilmene jeg har sett i moderne tid.

Tidligere i denne uka ble jeg også ferdig med noen bøker. På onsdag ble jeg ferdig med denne:

The Bell Jar - Sylvia Plath

Denne leste jeg sammen med en annen bokblogger, og vi har lest mange bøker sammen tidligere.The Bell Jar var en meget dyster og spesiell bok som jeg likte kjempegodt. Anmeldelse kommer i en av de nærmeste ukene. Vi liker å bruke både tid på lesingen og anmeldelsene når det gjelder samlesingene våre.

I går leste jeg ut denne:

Nattergalen(1) På egne vinger - Ida S. Skjelbakken

Forrige helg på lørdag begynte jeg å lese første bok i en ny romanserie som heter Nattergalen, og første bok ut i serien er På egne vinger. Mange leser ut slike bøker i løpet av noen timer eller en dag for det går raskt for seg, men jeg leser ikke så raskt samme hvor "lett" noen bøker er. Har ikke evnen til å lese en bok pr.dag, dessverre. Men likte boka godt og er litt nysgjerrig på resten av serien, men har ikke bestemt meg om jeg skal abonnere eller ikke. Vi får se.

Så i helga blir det å lese ferdig Dødsdømt av Sharon Bolton, lese videre i Lasaruseffekten av Tom Egeland, og begynne på horrorbokaThe Mothman Prophecies av John A. Keel. Tvilsomt at jeg rekker å begynne på en bok til i løpet av helga, men det tar jeg litt som det kommer.

Jeg har fargelagt i denne uka også. Jeg har ikke blitt ferdig med noen i denne uka for fleste av motivene tar litt tid. Dette motivet begynte jeg å fargelegge tidligere i denne uka, tror det var på mandagskvelden? Har ikke mye igjen:


Motivet er fra denne boka:

 Jewelry Box - Hanna Karlzon

Jeg trodde jeg ville bli ferdig med dette motivet i løpet av uka, men det ble jeg ikke siden alle bladene tar lang tid å fargelegge (vises ikke så godt på bildet siden det er såpass smått), men jeg liker prosjekter som tar lang tid, så det gjør ikke noe. Har fargelagt motivet i omtrent en måned nå:

 Motivet er fra denne boka:

The Beauty of Horror - Alan Robert

Motivet nedenfor er også fra samme bok og kommer kanskje til å bli ferdig med motivet til jul. 😊





God helg.

Ukas låt: I'm Sick - Sixx:A.M.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar