16. februar 2018

Helgelektyre(232)


Den siste - Alexandra Oliva
The Woman in the Window - A.J. Finn
Road Ends - Mary Lawson


Extreme Weather (A Guide to Surviving Flash Floods, Tornadoes, Hurricanes, Heat Waves, Snowstorms, Tsunamis, and Other Natural Disasters) - Bonnie Schneider


Forrige mandag leste jeg ut Extreme Weather (A Guide to Surviving Flash Floods, Tornadoes, Hurricanes, Heat Waves, Snowstorms, Tsunamis, and Other Natural Disasters) av Bonnie Schneider, og da begynte jeg på Den siste av Alexandra Oliva, og den har jeg ikke hørt om før. Noe som er befriende for man blir kvalt når man hører om de samme bøkene hele tiden.



 Reasons to Stay Alive - Matt Haig

The Woman in the Window er en mer kjent tittel. Den begynte jeg å lese natt til tirsdag etter å ha lest ferdig Reasons to Stay Alive av Matt Haig. The Woman in the Window har blitt mye nevnt både på Goodreads og Bokelskere i det siste, og har fått mange delte meninger. Forventer ikke noe særlig av den, men som vanlig blir jeg nysgjerrig på bøker som får delte meninger og jeg klarer ikke å holde meg unna.

Hvis jeg blir ferdig med en av disse nevnte bøkene skal jeg etter hvert begynne på Road Ends, men kommer nok ikke til å begynne på den før i neste uke hvis jeg skal være realistisk. Jeg vil ikke styrtlese bøkene. Noen bøker er lettere å lese enn andre, men samtidig vil jeg bruke litt tid på dem.

Dessuten starter en ny samlesing på søndag med en annen bokblogger jeg har samlest mange bøker med. Da skal vi samlese Single White Female av John Lutz. Jeg har sett filmen flere ganger for mange år siden, og har alltid ønsket å lese boka. Filmen er veldig spesiell, husker jeg, men likte den godt. Filmen ble produsert i 1992 med blant annet Bridget Fonda og Steven Weber på rollelisten.

Merket det ikke før nå at det er veldig mørke og dystre bøker jeg har valgt ut, og det var helt tilfeldig. Litt artig med tanke på at det er mørke og dystre bøker jeg liker best. Jo mørkere det er, jo bedre er det. Man må ha litt heavy lesestoff av og til også.

Som vanlig har jeg også fargelagt. Jeg har fargelagt ferdig et motiv, snart ferdig med et annet og hvis det blir tid til overs skal jeg begynne å fargelegge et nytt motiv.




De to øverste bildene er fra en fargeleggingsbok som hverken har tittel eller navn på illustratør. Siden jeg har fargelagt i den helt siden jul, tenkte jeg det var på tide å bytte litt, og gå over til en annen fargeleggingsbok en liten stund.

Og motivet neste gang blir dette:


 Dette motivet er fra denne fargeleggingsboka:

Mythomorhpia - Kerby Rosanes

Har ikke fargelagt i denne på noen måneder siden jeg trengte en pause. Greit å ha en samling med fargeleggingsbøker å veksle med.

 Mass Effect Andromeda






                                                                 Bildet hentet fra google.

I helga skal jeg utforske et nytt spill. Jeg hamstrer litt spill og filmer for tiden for å overleve OL tiden for det er jeg ikke interessert i, og underholdning må man jo ha. Jeg orker heller ikke å lese hver dag fra morgen til kveld. Må ha litt avrekk med andre hobbyer innimellom også.

Jeg prøver å finne rene horrorspill uten science fiction preg, men det er vanskelig å finne, så om noen har forslag, setter jeg pris på det. Det er vanskelig å finne spill i horrorsjangeren, synes jeg og det hadde vært artig å finne et ordentlig mørkt og nifst spill, men hittil har jeg ikke funnet noen.


God helg.  

Ukas låt: 15 - Marilyn Manson



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar