24. november 2017

Helgelektyre(220)


Friend Request - Laura Marshall
Mer - Hakan Günday
Atonement - Ian McEwan

The Other Woman - Laura Wilson

Forrige lørdag, etter å ha lest ferdig The Other Woman av Laura Wilson, begynte jeg å lese Friend Request av Laura Marshall. Begge disse er bøker jeg har ofte sett dukke opp på Goodreads feeden min, og som jeg har vært litt nysgjerrig på. På Goodreads dukker det opp både gamle og nye bøker opp som er fristende å lese.


Tom for ord - Stephanie Butland

Natt til torsdag leste jeg utTom for ord av Stephanie Butland som var en helt grei roman, hverken mer eller mindre. Mer om det i en fremtidig anmeldelse. :) Samme natt begynte jeg så vidt å lese Mer av Hakan Günday. Jeg har også lest og kommet meg litt videre i Atonement av Ian McEwan. Så i helga blir det å lese videre i alle påbegynte bøker; Friend Request, Mer og Atonement. Flere bøker blir det nok ikke.

I denne uka har jeg selvfølgelig både fargelagt og spilt Nintendo 3DS. I postkassa dukket det opp et nytt Nintendo spill jeg hadde bestilt.


Dette er også et spill man kan sitte lenge med. Spillet skal hjelpe til med å lære deg å fokusere og holde på konsentrasjonen istedet for å bli forstyrret av Pc'er, mobiler, Tv, iPad og andre ting, og heller konsentrere seg om det man skal gjøre.osv. Jeg har ikke konsentrasjonsproblemer, men synes at slike spill er litt underholdende. Jeg er i hvert fall ikke avhengig av mobiler for den bruker jeg kun når det er nødvendig og drar ofte uten den når jeg skal noe sted, og jeg bruker ikke en gang apper. Har heller ikke Netflix eller andre streamingtjenester, for vil heller bruke Blu-ray spilleren og stereoanlegget mitt så lenge som mulig. Tror ikke jeg er spesielt glad i modernisering. 😊

Jeg begynte å fargelegge et nytt motiv igjen i denne uka, og denne kommer i hvert fall til å ta tid, men jeg liker tidskrevende oppgaver, så for meg gjør det ikke noe. Begynte å fargelegge det for noen dager siden så har en del å jobbe med. Tar med to bilder av motivet siden boka er såpass bred:

















































Vet at fargeleggingen ser litt rar ut foreløpig, men skal binde fargeleggingen mer og mer etter hvert. Tar sånn tid å fargelegge bakgrunnen at jeg må fargelegge andre partier innimellom slik at det ikke blir for monoton, for fargelegging av bakgrunn tar mest tid enn alt det andre. Jeg liker de minste detaljene best for å være helt ærlig.

Motivet er fra denne fargeleggingsboka:

 Den hemmelige hagen - Johanna Basford

God helg.

Ukas låt: Roots - In This Moment



2 kommentarer:

  1. Hehe, "tror ikke jeg er spesielt glad i modernisering" - vel, men du kan i alle fall bruke digitale verktøy :D En del har ikke pc en gang og sender regningene sine i brevgiro, men den ordningen kommer nok ikke til å vare særlig lenge.

    Kjempeflott fargelegging, Ina! Jeg er glad for at jeg fikk øynene opp for dette, og holder på med samme bok + den magiske skogen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, av og til må man modernisere seg enten man vil det eller ikke, dessverre. :) Begynte ikke med nettbank før for et par år siden og på ungdomsskolen var jeg en av de siste som fikk tak i mobiltelefon, for var ikke interessert i mobiler da heller. :) Pc må man ha når man studerer, men studerer ikke nå lenger,bare vanskelig å spille spill og blogge uten pc. ;)Så er ikke den som er mest oppdatert. Den dagen jeg er nødt til å betale maten og alt med en app, håper jeg at ikke lever lenger, haha. :) Alt styres av apper for tiden og det synes jeg er trist. :/ Hadde godt kunnet levd for 100 år siden hvis jeg fikk ha med meg Nintendo 3DS tilbake til den tiden, for den duppedingsen er jeg mest avhengig av. ;)

      Tusen takk, og jeg er veldig glad for at fargelegging har smittet over på deg, og håper at det er en hobby du vil trives med du også. Mange timer forsvinner da. :)

      Slett