8. september 2017

Helgelektyre(209)


I'm Thinking of Ending Things - Iain Reid
Berge - Jan Kjærstad
Guden - Jørgen Jæger



 De fems tegn - Hans Olav Lahlum

Natt til torsdag leste jeg ut De fems tegn av Hans Olav Lahlum, og samme natt begynte jeg å lese Berge av Jan Kjærstad.


Denne boka er homo - James Dawson

I går ble jeg ferdig med Denne boka er homo av James Dawson. Etter å ha lest ferdig Denne boka er homo, begynte jeg å lese I'm Thinking of Ending Things av Iain Reid. Synes at omslaget er rått og skiller seg litt ut. Omslaget minner meg litt om et sitat fra filmen The Last House on the Left av Wes Craven, der denne teksten dukker opp på samme gjentagende måte: To avoid fainting, keep repeating: IT'S ONLY A MOVIE, ONLY A MOVIE, ONLY A MOVIE ... Den gjentagende I'm Thinking of Ending Things linjen på bokomslaget, har den samme effekten. Man får bange anelser med en gang.

Blir det tid til overs skal jeg begynne på Guden av Jørgen Jæger, men det blir nok ikke før neste uke. Så går ikke tom for lesestoff denne helga heller.

Jeg har også fargelagt litt, og jeg er nesten ferdig med dette motivet. Mangler bare å fylle inn noen felt og litt mer skyggelegging. Dette motivet er fra I jungelens indre av Johanna Basford.

























Så i helga blir det å lese og fargelegge videre. Jeg skal også forresten begynne å se en Tv-serie som heter Harper's Island fra 2009, som dukket opp i postkassa tidligere i uka. Jeg har hørt om den, og har alltid hatt lyst til å se den, og det er lenge siden jeg har sett en Tv-serie.

God helg.

Ukas låt: Judas - FOZZY



8 kommentarer:

  1. God helg Ina, ser at du har nok å henge øynene på denne helgen også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, takk for det, Tine. Det er jo godt å være opptatt med noe. :)

      God helg:)

      Slett
  2. Du har en del du skal lese denne helgen ser jeg :) Håper du får en fin helg.

    Synes du er så flink til å fargelegge, og jeg får lyst til å finne frem fargeleggingsbøkene mine selv :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Synes det er godt å sette seg noen mål og være opptatt med noe. Så da blir det sånn. :)

      Tusen takk og det er bare å sette i gang. Jeg fargelegger noen timer hver dag. Ikke fordi det er avslappende, men siden jeg har tatt en lang pause fra å lage mine egne motiver, er fargelegging en fin måte å være kreativ på i mellomtiden, og det er avhengigskapende. :) God helg. :)

      Slett
  3. Hei Ina! Det er jammen fart på lesingen din :-) Og tigerbildet var nydelig!
    Jeg har begynt på skole igjen så det er ikke mye jeg får lest, og akkurat nå holder jeg på med en vanskelig oppgave så da tok jeg meg en pause for å blogge litt. Noen ganger må jeg ha en pause.
    Tenkte å gå på kino i kveld og se IT. Regner meg jeg må ha med pute siden jeg tror den blir gal-skummel :-) Men jeg må jo se den.
    Jeg så The dark tower da den hadde premiere. Har du fått sett den? Det var en fin film, så jeg skal kjøpe den når den kommer på Blueray.
    Jeg har De fem tegn liggende her, men akkurat nå holder jeg på med Guden. Den er også fin. Etterpå tror jeg det blir Katharina-koden av Jørn Lier-Horst og så De fem tegn. Jeg prøver også å lese Dinas bok av Wassmo. Men det går litt tregt fremover, ikke fordi den er dårlig. Jeg liker den virkelig, men jeg har bare tid til å lese på kvelden etter at jeg har gjort oppgaver og studier, og da er jeg sliten i hodet :-) Men jeg har ingenting å klage over Jeg har valgt det selv :-)
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Halla! Og tusen takk.

      Ja, de fleste har nok begynt på skole eller jobb igjen nå på denne tiden.

      Jeg leste IT for noen år tilbake. Tror det var i 2010 og likte den kjempegodt. Litt skeptisk til den nye filmen da jeg er en av de få som likte Tv-serien med Tim Curry som IT. (Tim Curry er jo en av mine favorittskuespillere).

      Jeg har ikke sett The Dark Tower ennå. Venter til den kommer på blu-ray for har sluttet å gå på kino på flere år siden. På kino må man alltid høre på noen som kommenterer underveis og knitring av poser. Irriterende når man prøver å leve seg inn i en film:) Jeg likte ikke filmtraileren noe særlig, men skal gi filmen en sjanse likevel. :)

      Lykke til med studiene og klem tilbake. :)

      Slett
  4. Jeg så også den gamle Tv-serien så jeg kjente historien selv om jeg ikke har lest boken. Jeg synes filmene som er laget fra grøsserne til King er mye skumlere enn bøkene. Så da må jeg jo se dem :-)
    Jeg håper du liker The dark tower. Den er spesiell på den må ten at handlingen ikke er hentet fra bøkene. Du vet hva som skjer med Roland etter at han har nådd toppen av det mørke tårnet? Da har han fullført en syklus og begynner på den neste siden alt må være helt riktig før syklusen kan stoppe. Filmen er en annen syklus. Den er vel kort, kunne absolutt vist mer av de lange avstandene de går, men det ryktes at det også skal komme en TV-serie så de vil vel måle reaksjonene på filmen først :-) Jeg likte den. Men så er jeg ikke så vanskelig å glede heller :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg føler litt omvendt at King har bedre stemning i bøkene sine enn i filmene. Men har likt noen av filmene som er basert på bøkene hans, men ofte foretrekker jeg bøkene for ofte blir bøkene og filmene så forskjellige.

      Skjønte slutten på The Dark Tower, så skjønner godt hva du mener. :) Skal selvfølgelig se filmen når den kommer ut på blu-ray. Selv om jeg ikke likte filmtraileren har jeg stor sans for begge de mannlige skuespillerne. De er kule på hver sin måte.

      Jeg er ikke så vanskelig å glede jeg heller, men av og til er det vanskelig å treffe på, spesielt filmer og Tv-serier som er basert på bøker. Man forestiller seg ting så forskjellig om hvordan det kanskje blir og noen ganger liker man det, og av og til føler man at en film blir helt "feil" enn det man har forestil seg. Men skal prøve å nyte den når jeg ser den. Har jo lyst til å se den siden jeg likte bokserien så godt. :)

      Slett