21. august 2017

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...


  Bøker jeg leste i forrige uke:

* Wes Craven (The Man and His Nightmares) - John Wooley
* Out of the Depths (An Unforgettable WWII Story of Survival, Courage, and the Sinking of the USS Indianapolis) - Edgar Harrell

Antall leste sider i forrige uke:

679 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Not Without My Daughter - Betty Mahmoody & William Hoffer
Bucky F*cking Dent - David Duchovny

Bøker som leses nå:

* Ett skritt for langt - Tina Seskis
* The Selection - Kiera Cass

 Planlagte bøker denne uken:

* Ett skritt for langt - Tina Seskis
* The Selection - Kiera Cass
* Final Girls - Riley Sager
* De fems tegn - Hans Olav Lahlum

Forrige onsdag leste jeg ut Wes Craven (The Man and His Nightmares) av John Wooley. Wes Craven er en av mine favorittregissører og det var interessant og spennende å lese om ham. Det var ikke mye nytt å lære om i boka, selv om boka er god og verdt å få med seg. Håper å komme over en bedre Wes Craven biografi senere. Her var det mye man visste fra før, og savnet mer dybde og analyse av ham som person og filmene hans. Skrivingen av John Wooley ble dessverre litt for platt og kunne ha tenkt meg at han skrapte mer under overflaten.

Natt til torsdag leste jeg ferdig Out of the Depths (An Unforgettable WWII Story of Survival, Courage, and the Sinking of the USS Indianapolis) av Edgar Harrell, som var en sterk og spennende biografi. USS Indianapolis historien blir blant annet nevnt i Jaws (Haisommer) filmen. Det morsomme er at i går ble det skrevet en artikkel i VG om at USS Indianapolis er blitt funnet. Litt morsomt at dette skjer rett etter at jeg har lest en bok om den tragiske hendselen. Jeg har ikke skrevet anmeldelse av den ennå, men det blir, er bare usikker på når. Det er en bok som må synke inn litt siden det er en av de mørkeste bøkene jeg har lest så langt i år. VGs artikkel om USS Indianapolis kan leses her.

Jeg fikk ikke tid til å begynne å lese Final Girls av Riley Sager i helga, siden jeg fremdeles leser Ett skritt for langt av Tina Seskis, ogThe Selection av Kiera Cass. Ett skritt for langt blir jeg ferdig med enten i dag eller i morgen for jeg har ikke mye igjen, menThe Selection trenger jeg noen dager til på. Så kommer nok til å begynne med Final Girls i morgen og De fems tegn av Hans Olav Lahlum mot helga.

Det er synd at Sommertoget minutt for minutt er over, for synes at det var mer å se på enn selve Sommeråpent programmene, egentlig, så fulgte med alle de åtte ukene. En fin måte å se mer av landet vårt på.

2 kommentarer:

  1. Bra leseuke, Ina! Jeg skal sporenstreks lese din anmeldelse av "Not Without My Daughter" - en bok jeg leste for mange år siden :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:)
      Ja, hadde sett filmen opptil flere ganger, men aldri lest boka Not Without My Daughter, og tenkte at det var på tide. ;)

      Slett