2. mai 2016

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...



 Bøker jeg leste i forrige uke:

Ingen vei tilbake - Tove Alsterdal
 Bøddel (Mathias Fliegenring 1685 - 1729) - Torgrim Sørnes

Antall leste sider i forrige uke:

406  sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Red Rain - R.L. Stine
In the Dark - Richard Laymon

Bøker som leses nå:

Arkitektens læregutt - Elif Shafak (historisk fiksjon/voksen)
Skrekkens hus - Hugh Zachary (horror/voksen)

Planlagte bøker denne uken: 

Forrige lørdag ble jeg ferdig med Bøddel (Mathias Fliegenring 1685 - 1729) av Torgrim Sørnes og begynte rett etterpå å lese Arkitektens læregutt av Elif Shafak. Og jeg skal fortsette med Skrekkens hus av Hugh Zachary. Ser for meg at jeg blir ferdig med Skrekkens hus før Arkitektens læregutt, og da skal jeg begynne på Paradisbakken av Marit Reiersgård. Skal prøve å starte på en bok til mot slutten av uka hvis det blir tid til overs og da blir det Into thin air av Jon Krakauer. Jeg har hatt den stående ulest i noen år nå, og etter å ha sett filmen Everest tidligere i år ble jeg påminnet om hvor spennende Mount Everest er. Jeg har alltid vært fascinert av Mount Everest og det er spennende å tenke på hvorfor enkelte pusher seg selv til å komme seg til tops. Så vi får se hva jeg rekker å komme meg gjennom av lesestoff denne uka.

Det er heller ikke mer Norway Chess for i år og det ble ferdig i helga. Carlsen vant med 6 poeng. Han har vunnet mange sjakkturneringer, men det er første gang han har vunnet Norway Chess. Så nå er det ikke noe mer å følge med på. Jeg vet ikke når neste sjakkturnering er. BådeTata Steel Chess og Norway Chess har vært i år. Så nå er det rene agurktiden. Jeg er ingen TV - slave, men ser sjakk og noen tv-serier og filmer, og bruker TV'en mest som bakgrunnsstøy. Jeg bor alene og jeg takler ensomhet bedre enn de fleste, men jeg tåler bare ikke å kjede meg. Stillhet er fint en gang i blant, men ikke hele tiden. Så derfor er jeg avhengig av å ha bakgrunnsstøy eller musikk stående på. Når jeg leser med musikk på blir konsentrasjonen større også. Litt sær sådan ... Ha en fin leseuke:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar