23. november 2015

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...



 Bøker jeg leste i forrige uke:

Kledd naken - Agnes Lovise Matre
Den største straffen - Robert Wilson

Antall leste sider i forrige uke:

909  sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

En mørkere himmel - Mari Jungstedt & Ruben Eliassen
Ord på S - Guro Hoftun Gjestad

Bøker som leses nå:

Min søsters grav - Robert Dugoni (mysterie,thriller/voksen)
Fjellets skygge - Gregory David Roberts (roman/voksen)
Pondus (fjorten av samme sorten) - Frode Øverli (tegneserie,humor/ungdom,voksen)

Planlagte bøker denne uken: 

Natt til lørdag leste jeg ut Kledd naken av Agnes Lovise Matre, og samme natt begynte jeg så smått på Fjellest skygge av Gregory David Roberts, og jeg gjentar at det er oppfølgeren til Shantaram.

Sent i går kveld ble jeg ferdig med Den største straffen av Robert Wilson, så den nye stuelektyren i dag blir Min søsters grav av Robert Dugoni. Og i dag skal jeg også begynne på Pondus (fjorten av samme sorten) av Frode Øverli. Jeg har ennå ikke fylt opp tegneseriespalten med noe og jeg har flere tegneserier å lese, så nå er det på tide å bevege seg på tegneserieområdet også.

Ellers så har vinteren kommet til min store skuffelse, så høsten er dessverre over. Vinteren kom forrige torsdag, og den er vel kommet for å bli, men heldigvis er det ikke snakk om mye ... ennå.

5 kommentarer:

  1. La inn en kommentar i går, men da jeg trykket på forhåndsvis forsvant den. Derfor får det bli som det bli med ev skrivefeil. Du leser jevnt og trutt ser jeg. Over 900 sider er ikke lite. Jeg er ingen hurtigleser, og leser nå lite i ukedagene, Mandagskvelden er jeg ofte sliten, og da ser jeg på både 71 grader Nord og Broen. Det er min TV-dag kan man si. Blir sliten av kulda og mørket og snart kommer vi inn i den tiden, desember og januar, da all energi suges ut av kroppen min selv om jula er et lyspunkt med lysene. Leser Landay's bok - er kommet ca halveis. Ikke verst, selv om jeg pr nå har noen "høner å plukke" angående innholdet. Ikke lest noen av bøkene du har lest og leser.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og det var leit å høre. Har ikke hørt av andre at de har hatt samme problem her, men gjerne gi beskjed hvis du/dere opplever det igjen. Vet ikke hva jeg kan gjøre med det, men oppstår det lagringsproblem så gjerne si i fra. Håper det ikke skjer igjen. Det har av og til hendt hos meg også når jeg har lagt igjen kommentar hos andre bloggere, så jeg vet hvor irriterende det kan være. Så håper dette ikke blir et gjentakende problem å legge igjen kommentar her.

      Takk for fin tilbakemelding:) Jeg leser mye fordi jeg har nesten ingen andre hobbyer og jeg har altfor mye fritid. Jeg har ikke noe liv med andre ord, så derfor blir det mye lesing på meg:) Og bøker har alltid vært en del av livet mitt.

      Mandager er også min tv-kveld. Da er det farmen og Ungkarskvinnen. Annen hver sesong sender de Ungkarskvinnen og Ungkaren. De bytter på hver sesong og synes det er et interessant program for der skjer det mye sprøtt. Utrolig hvor langt de er villig de er til å gå for kjærligheten, haha:)

      Du og jeg er litt omvendt når det gjelder mørketiden. Jeg elsker mørketiden og jo tidligere det blir mørkt jo bedre er det. Blir mer avslappet når det er mørkt og når det er natt. Aner ikke hvorfor, men det har alltid vært sånn. Jeg er vel en vampyr:) Så håper mørketiden varer for jeg liker ikke sommeren noe særlig. Høsten er min årstid:)

      Ja, den forrige Landay boka, Til Jacobs forsvar, er bedre enn Den ubehagelige sannheten. Den hadde ikke den samme nerven og spenningen, men er spent på din anmeldelse av Den ubehagelige sannheten når du har lest den ferdig.

      Og jeg gjentar at jeg håper det ikke oppstår flere problemer når du eller andre skal legge igjen beskjed for det er synd når det skjer og vet ikke hva jeg kan eventuelt gjøre med det. Men håper dere gir meg beskjed om det blir et varende problem slik at jeg kan kontakte de som står bak blogspotplattformet.

      Slett
  2. Jeg kopierer alltid det jeg har skrevet før jeg tykker på send Jeg har opplevd flere ganger at det jeg har skrevet forsvinner, men det er ikke noe som er spesielt for din blogg. Mer et generelt fenomen, tror jeg. Jeg lærte det etter å ha mistet mange kommentarer på Smakebit på søndag.

    Mandag er mannen min sin TV-kveld med 71 grader nors, så da leser jeg som regel. :-)

    Jeg skal også lese Min søsters grav snart. Jeg lurer på hvordan den vil være og ser frem til å lese din omtale før jeg setter i gang selv. Jeg har "plutselig" hoppet på flere norske bøker som jeg har lånt på eBokBib. Jeg hadde i grunnen bestemt meg for hvilken bok jeg skulle nominere til Bokbloggerprisen, men så fant jeg en til som var bra og så tenkte jeg at jeg burde lese de bøkene det blir skrevet mest om. Og så var jeg i gang :-)

    Tegneserier leser jeg hele tiden (nesten), innimellom. Jeg har akkurat levert en 5 - 6 stykker og bestilt 2 nye på biblioteket. Det er supert å låne tegneserier på biblioteket :-)

    Ha en fin dag, Ina!

    SvarSlett
    Svar
    1. Please overse alle skrivefeilene :-D

      Slett
    2. Godt å høre at det ikke gjelder bare min blogg for det hadde vært umåtelig trist, haha:) Og som deg har jeg også lært meg å kopiere før jeg sender i vei kommentarene fordi jeg stoler aldri på det tekniske. Så det er en grei løsning:) Men hvis dere opplever at det gjentar seg her på bloggen min så er det bare å rope ut for jeg vil gjerne være klar over det:)

      Har ikke kommet så langt i Min søsters grav ennå for har ikke fått lest så mye som ønsket men skal sette meg ned med den i kveld. Og takker for din tillit:) Det er bare at noen stoler på meg når det gjelder vureringer, hehe:)

      Tegneserier er jeg ikke like erfaren som deg. Jeg abonnerer på Donald så det er vel det det har gått mest i, og i de yngre årene har jeg også lest litt Tommy & Tigern og Nemi, men det er Donald som har vært tegneserien min haha, så har tenkt å utvide tegneseriehorisonten også selv om det er litt skremmende:)

      Og ikke bry deg om skrivefeil, det er jeg ekspert til selv spesielt når jeg skal legge igjen kommentarer. Da blir jeg så ivrig at jeg gjenta samme ord, eller flere ord skrives feil selv om jeg kanskje bare skriver en setning. Så vet hvor fort gjort det er:) Men det er ingen krise:)

      Ha en riktig fin dag du også, Astrid Terese. Og det er bare koselig at dere legger igjen kommentarer selv om det er litt trøblete av og til. Det setter jeg pris på skal dere vite:)

      Slett