2. august 2012

Månedens Bokanbefaling (Juli)

Ligger visst litt etter med alt i bloggen. Er litt i etterskudd når det gjelder månedens bokanbefaling for juli også. Men som sagt så har jeg levd en stund uten internett på grunn av flyttingen, men nå har jeg tilgang igjen. Så, bedre sent enn aldri.

På grunn av flytting ble det heller ikke lest så mye bøker som jeg hadde håpet på selv om jeg hadde tre uker fri. Men de ukene gikk som regel til handling, frakting av varer og utpakking i den nye leiligheten (er ennå ikke helt ferdig, men snart. Mangler å pakke ut diverse småting.) Men det meste er på plass.

Men i juli rakk jeg å lese:

Et glass melk takk - Herbjørg Wassmo Omtale kommer!
En svunnen tid - Kate Morton Omtale kommer!

Fikk ikke tid til å lese mer enn 3 bøker, men bedre det enn ingenting ...
Har lest om religiøse fanatikere (Koontz), menneskehandel (Wassmo), og smågale søstre (Morton). Så jeg har vært innom forskjellige verdener.

Og boka jeg likte aller best i juli er:

En svunnen tid - Kate Morton


(Bokelskere.no)

En romantisk thriller og etterlengtet tredjebok fra forfatteren av Tilbake til Riverton og Den glemte hagen. Et brev postet i 1941 når endelig sin mottaker i 1992, med store ringvirkninger for forlagsdirektøren Edie Burchill fra London. I det forfalne Milderhurst Slott bor det aldrende tvillingparet Pesephone og Seraphina sammen med deres yngre halvsøster, Juniper. De tre eksentriske ugifte kvinnene er døtre av Raymond Blyte, forfatteren av The True History of the Mud Man, en barnebokklassiker som Edie elsker. Edie, som senere blir invitert til å skrive et forord i et opptrykk av Raymonds mesterverk, besøker det sjarmerende slottet på jakt etter svar. Hvorfor ble moren hennes så knust av innholdet i et brev sendt 51 år tidligere? Og hva hendte med soldaten Thomas Cavill, Junipers lenge savnede forlovede og Merediths tidligere lærer? Svaret vil overraske leserne.

Min første Morton - bok, men selvfølgelig ikke den siste. Har de to første bøkene hennes i hylla og håper å få lest dem i løpet av høsten. Liker skrivemåten til Morton veldig godt og er du glad i mysterier hvor fortid møter nåtid, og innhold med mye atmosfære i seg, bør du sjekke ut Morton sine bøker. Dette blir definitivt ikke den siste boka jeg leser av henne.

4 kommentarer:

  1. Jeeei :-) Denne skal jeg lese i høst, og nå gleder jeg meg enda mer!

    SvarSlett
    Svar
    1. Gled deg! Boka er temmelig spesiell, men digger det. Likte atmosfæren i boka veldig godt. Og jeg gleder meg til flere Morton bøker. Liker skrivemåten til Morton veldig, veldig godt!

      Slett
    2. Jeg har lest de andre bøkene hennes, så du har noe å se frem til du også :-)

      Slett
    3. Godt å vite:) Kjekt å ha noe å glede seg til, vet du:)

      Slett