11. juli 2012

Hva leser jeg akkurat nå?

Midt i flyttingsprosessen (som egentlig er temmelig kjedelig!), og mens jeg venter på at gulvet skal bli lagt ferdig i leiligheten og få ting installert så må jeg kose meg litt med bøker innimellom. Har jo tross alt ferie også som jeg prøver å nyte og da med bøker. Jeg har skjøvet de andre bøkene litt unna og konsentrerer meg nå fullt og helt om The Servants of Twilight. Den vant jeg av Marianne som eier bloggen Ebokhylla mi (Tusen takk igjen). Det er meget lenge siden jeg har lest noe av Koontz. Har lest mye av ham oppgjennom åra og av og til trenger man pauser for å utvide horisonten, men har merket at jeg har savnet å lese noe av ham igjen etter å ha begynt på denne boka. Den er utrolig spennende og jeg sliter noe veldig med å legge den i fra meg. Bare i dag leste jeg litt over hundre sider i strekk og boka må være veldig fengslende når det skjer med meg. Tar meg ofte pauser under lesingen, men har vært lite med pauser i denne boka hittil. Blir så utrolig fanget i storyen at alt annet bare forsvinner på en måte.



Det er om en alenemor som må beskytte sin sønn fra en sekt som hevder han er antikrist og må drepes. I mellomtiden lever de under beskyttelse og mange farer oppstår. Mer sier jeg ikke! Det er en rollercoaster bok som jeg kaller det og det er vanskelig å hoppe av! 

Men jeg slipper i alle fall den uendelige ventingen med å flytte. Boka forkorter heldigvis ventingen. Jeg blir helt distrahert og det liker jeg. For jeg er ikke verdens mest tålmodigste menneske, dessverre.  Jeg vil jo at ting skal skje med en gang og det går jo ikke.Dermed er det godt å ha en god bok å flykte i for å få tiden til å gå fortere.

Hva leser du akkurat nå og hva planlegger du å lese i ferien?

God sommer!

4 kommentarer:

  1. Så kjekt du liker boka! :) Jeg ble like drevet da jeg leste denne husker jeg. Koontz skriver veldig bra, men viktig å ikke overdosere.. men det gjelder igrunnen med de fleste forfattere. Ha en fortsatt god sommer! :)
    -Marianne-

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Koontz har virkelig drivkraft, i alle fall i de fleste bøkene hans uten å overdramatisere. Liker ikke pompøse bøker noe særlig. Gleder meg å få vite hvordan boka kommer til å ende.
      Ha en god sommer du også, Marianne:)

      Slett
  2. Høres spennende ut :-) Jeg har nettopp begynt på Knokkelsamleren av Jeffery Deaver, ellers skal jeg lese Flaskpost fra P, Jellicoe Road, The Somnambulist, Den hemmelige historien, Five Flavors of Dumb osv i løpet av ferien :-D
    Nyt ferien, Ina!

    SvarSlett
  3. Jeffrey Deaver har jeg vært lenge nysgjerrig på. Skal prøve meg på bøkene hans i fremtiden. Har sett filmatiseringen av Knokkelsamleren. Den var så som så, men regner med at boka er bedre:) Også er jeg nysgjerrig på hva du vil syns om Den hemmelige historien for den har stått ulest i hylla i flere år nå. Vet ikke hvorfor, men har bare ikke giddet å lese den ennå.
    Må også si at jeg er misunnelig på det for å ha laget en klar leseplan over sommeren. Skulle ønske jeg var like strukturert. Prøver å planlegge bøker jeg skal lese da og da, men det går ikke alltid som planlagt:)

    Nyt ferien du også, Silje. Det fortjener du!:)

    SvarSlett