4. mars 2024

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...

Inneholder eksemplarer fra forlag, mot en ærlig anmeldelse 
Thinner av Stephen King, A Time to Kill av John Grisham, og Rock Paper Scissors av Alice Feeney, er fra egen boksamling
 
 

 
 Bøker som ble lest i forrige uker:

Thinner - Stephen King
La alt håp fare - Geir Tangen

Antall leste sider:

591 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Det du eier evig - Inger Johanne Øen

Bøker som leses nå:

📖 Funnet - Harlan Coben
📖 Haiene - Øistein Borge
📖 Aftentid og morgengry - Ken Follett
📖 A Time to Kill - John Grisham

Planlagte bøker denne uka:
⃞   Rock Paper Scissors - Alice Feeney
⃞    Djevelpakten - Max Seeck
I uka som var hadde jeg som mål å lese ut Funnet av Harlan Coben og Haiene av Øistein Borge, og lese videre i A Time to Kill av John Grisham. Ingen av målene ble innfridd denne, gang, dessverre. Ingen av de to første bøkene ble jeg ferdig med, og jeg leste heller ikke videre i A Time to Kill av John Grisham. Men noen bøker ble jeg ferdig med likevel, selv om alt ikke går som planlagt.

Natt til tirsdag ble jeg ferdig med Thinner av Stephen King. Han ga ut boka som Richard Bachman for førti år siden. Den var både underholdende og mørk. Den hadde også en av de bedre avslutningene jeg har lest på en stund. Likte også at den var en smule sær. Har sett filmen, men har ikke sett den siden barneskolen, så den husker jeg bare bruddstykker av.

Torsdag leste jeg ut La alt håp fare av Geir Tangen som tilhører serien De ti bud som er skrevet av forskjellige forfattere. Likte temaet, og karakterene som var noe spesielle, men handlingen ble kanskje typisk? Eller er det jeg som er vant til mørk krim fra før?

Har lest et godt stykke i Funnet av Harlan Coben som er oppfølgeren til Gutten fra skogen i Wilde serien. Liker denne Wilde godt. Han er både en tøffing og en forståelsesfull fyr. Så liker både karakteren og handlingen så langt.

Haiene av Øistein Borge liker jeg ikke fullt så godt. Det er bok seks i Bogart Bull serien. Synes denne er en smule kjedelig. Det har heller ikke skjedd så mye.

Leste også videre i Aftentid og morgengry av Ken Follett og liker den ikke bedre. Etter en lang pause, bestemte jeg meg i februar  for å lese tjue sider i den hver dag, noe som jeg har gjort jevnlig. Jeg liker tidsepoken i boka, men ikke handlingen. Synes den er noe tørr og småtung.

Som sagt kom jeg ikke videre i A Time to Kill av John Grisham. Har ikke noe med handlingen å gjøre, men heller bokformaet, som er stiv og man må bryte den opp hele tiden. Det er noe tungvindt. Før i tiden var jeg nøye med at bøkene skulle se nye og ubrukte ut, men de siste årene synes jeg det har mer sjarm, når bøkene er litt knekt i ryggen og ser brukte ut. Får heller ta vare på bøker som er innbundet. Så får bruke denne uka til å bryte opp boka mer slik at den blir lettere å lese. Vet at jeg liker John Grisham, så det er ikke det som har holdt meg tilbake. Syns også det er interessant å lese om advokatyrket.

De neste bøkene på leselista er Rock Paper Scissors av Alice Feeney som er en thriller som jeg lenge har hatt lyst til å lese, og Djevelpakten av Max Seeck, som er tredje bok i Jessica Niemi serien. Jeg har lest de to andre bøkene. Så disse bøkene er akkurat de samme leseplanene som forrige uke. Glemmer alltid at jeg leser tregt uansett hvor korte eller store bøkene er.

Det betyr også at målene for denne uka blir det samme som sist uke, men denne gang er det nok mer realistisk da jeg ikke har mange sider igjen i to av dem. Så målene for denne uka er å lese ut Funnet av Harlan Coben, Haiene av Øistein Borge og lese videre A Time to Kill av John Grisham.

Her har det blitt litt vår og liker det ikke, men er sikker på at det blir flere snøfall ennå. For er for tidlig med vår igjen ennå.👿

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar