24. november 2023

Helgelektyre(618)

Inneholder eksemplarer fra forlag, mot en ærlig anmeldelse 
Holly av Stephen King, Boy in the Box av Marc E.Fitch, Tarot fargelegging av Alexis E. Thomson, Rooms of Wonder av Johanna Basford, og Enchanted Christmas av Teresa Goodridge, er fra egen boksamling
 
 


 
Skygger - Sara Strömberg

Holly - Stephen King

 Boy in the Box - Marc E. Fitch


Har ikke fullført en eneste bok i uke 47. Har fortsatt nedsatt leselyst, og håper det retter seg opp da jeg har mange bøker jeg gjerne vil få med meg før året er over. Ironisk nok har jeg også bare sju bøker igjen for å nå 100 bøker målet. Så kan ikke stoppe opp nå.👿

 

Skygger av Sara Strömberg. Krim utgitt på norsk i 2023.

En bok jeg egentlig skulle begynne å lese forrige mandag, men som jeg ikke åpnet før i dag. Derfor jeg ikke har kommet så langt i den. På grunn av det, må jeg vente med oppsummering til jeg blir bedre kjent med handlingen. I de tjueto sidene jeg har lest, har det ikke hendt så mye. Men liker fortellerstemmen så langt. Det er vel alt jeg kan nevne.


Holly av Stephen King. Krim med horrorelementer utgitt i 2023.

Karakterene er urolige på grunn av covid, og privatetterforskeren Holly Gibney er i merkelig humør etter morens død. De var aldri nære. Hun blir kontaktet av en mor som er i sorg fordi datteren hennes i tjueårene er forsvunnet. Holly har en jobbpartner, men siden han er syk nettopp på grunn av covid, bestemmer hun seg for å ta saken alene, da hun trenger å være opptatt med noe. Denne jenta er ikke den eneste som forsvinner. Vi som leser skjønner hvem som har kidnappet dem, og hvorfor, men ikke Holly og ofrene. Hele tiden skiftes det perspektiv fra Holly, ofrene og et gammelt ektepar. Hvis Holly Gibney høres kjent ut, er det fordi hun har dukket opp i andre bøker av King. Hun var med i Bill Hodges trilogien, i The Outsider og i novellesalingen If it Bleeds. Det er en kjent ting at King lar noen karakterer dukke opp igjen i forskjellige bøker, og lager et slags multiunivers ut av det.

 

Boy in the Box av Marc E. Fitch. Horror utgitt i 2020.

Fire menn er på utdrikningslag, og på grunn av det leier de en hytte som ligger noe øde til, og de jakter om natta i stedet for på dagtid som normale folk. Da de skimter et par øyne som de tror er et dyr, og den ene skyter, får de seg en mørk overraskelse. De har nemlig skutt og drept en liten gutt. I panikk gjemmer de gutten i en boks som skal være svært godt isolert og tåle mye, og begraver ham. Etter en viss tid, er det en uenighet i gruppen om de skal grave ham opp igjen og skjule gravstedet bedre.


Siden sist helg har jeg fargelagt dette:

 

Motivet er fra denne boka:

 
Tarot Coloring (Jeg har den norske utgaven som heter Tarot fargelegging) - Alexis E. Thomson
 
 


Motivet er fra denne boka: 


 
Rooms of Wonder - Johanna Basford



Motivet er fra denne boka:

 
Creative Haven: Enchanted Christmas - Teresa Goodridge


God helg.

Ukas låt: Boomerang - Imagine Dragons

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar