16. desember 2022

Helgelektyre(570)

Inneholder eksemplarer fra forlag, mot en ærlig anmeldelse
En magisk verden av Melpomeni Chatzipanagiotou, Hysj, jeg fargelegger! av Fam Irvoll og Room of Wonder av Johanna Basford,
er fra egen boksamling



 
Bastarden - Tonny Gulløv

Damen i proseccotåken - Lene Lauritsen Kjølner

Den svarte svanen - Ingrid Berglund

 

Har ikke blitt ferdig med noen bøker denne uka i skrivende stund, men godt mulig jeg blir ferdig med noen i helga.  

 

Bastarden. Historisk roman utgitt på norsk i 2022.

Ulv Palnatoke er blitt eldre og hans venn Yme er fremdeles i live. Ulv får beskjed om at hans kone og to sønner er kidnappet, og som vanlig viser Ulv ingen nåde. Han har sin egen måte å gjøre ting på, og han lover hevn. Han er kjent for sitt temperament og spørsmålet er om han kommer til å miste flere folk i livet sitt på sin ferd?

 

Damen i proseccotåken. Krim/feelgood utgitt i 2021.

Bok nummer åtte om privatdetektiven Olivia Henriksen. En venninne ringer henne og det viser seg at det er blitt gjort et funn av beinrester og en ring med navnet Gro på. Hvem er denne Gro? Ved en tilfeldighet finner Olivia Henriksen en berømt forfatterinne død i sitt eget hjem, og spørsmålet er om dødsfallet er mistenkelig eller ikke. Under et skrivekurs, prøver hun å forhøre seg litt med andre hva som kan ha skjedd, for det er visst en kjent sak at den døde forfatteren kanskje hadde noen fiender.

 

Den svarte svanen. Krim utgitt i 2022.

Dødsboadvokaten Oda Krohg får en noe uvanlig sak på jobben. Hun jobber sammen med en eldre mann, og en dag kommer en dame på jobb som forteller om at sønnen er sannsynligvis druknet for noen år siden, men kroppen ble aldri funnet. I det siste har hun fått tilstendt skjell og noe sier henne er at det er sønnen hennes som har sendt dem til henne. Ingen andre hører på henne og Oda er hennes eneste håp. Kommer Oda til å fortsette saken eller avbryte det siden det egentlig ikke er hennes område?

Siden sist helg har jeg fargelagt dette: 



Motivet er fra denne boka: 

Enchanted Earth - Melpomeni Chatzipanagiotou (Jeg har den norske utgaven som heter: En magisk verden)
 

 
Motivene er fra denne boka:
 
 
Hysj, jeg fargelegger! - Fam Irvoll
 
 

Motivene er fra denne boka:
 
 
Room of Wonder - Johanna Basford
 
Ukas låt:  How far I'll Go - Jonathan Young ft. Peyton Parrish & RichaadEB (Cover)


4 kommentarer:

  1. Jeg ser frem til å lese dine anmeldelser av disse! Ellers er fargeleggingene dine alltid spennende å se, nå særlig de fra Enchanted Earth :)

    SvarSlett
  2. Takk. Forskjellige bøker denne helga. =)
    Enig om Enchanted Earth og alltid spennende med nye navn i fargeleggingsbøkerverdenen, eller hva jeg skal kalle det. =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Lenge siden jeg har fargelagt nå, kanskje jeg må finne bøkene frem for jeg fikk inspirasjon nå fra deg :)

      Slett
    2. Kjekt å høre, det er bare å slå seg løs nå i jula. Savner å se fargeleggingene dine. =)

      Slett