8. desember 2022

Bøkene jeg leste i en reading challenge

Inneholder eksemplarer fra forlag, mot en ærlig anmeldelse
Shadow Flicker av Gregory Bastianelli, We Will Rise av Tim Waggoner, Friend of the Devil av Stephen Lloyd og Scary Stories to Tell in the Dark av Alvin Schwartz
, er fra egen boksamling 

I fjor ble jeg invitert i en Goodreads gruppe som heter Horror Aficionados Group, og der er det både samlesinger, diskusjoner og reading challenges, og alt det er frivillig. Det er mest om horror bøker og litt thriller bøker. Har vært med på noen av samlesningen og fulgt med på noen av diskusjonene. I høst som i fjor var jeg med i en reading challenge, altså en leseutfordring.

Leseutfordringen het 2022 Halloween Season Challenge. Man kunne velge antall bøker i perioden fra 1. september til 30.november, og jeg valgte åtte bøker.

Den samme listen i år var som i fjor. Vet ikke hva jeg skal kalle prompts på norsk, men la oss kalle det nøkkelord foreløpig. Disse nøkkelordene kunne være i tittelen, som motiv på boka eller dukke opp i handlingen. 

Nøkkelord lista så slik ut:


Bat
Cat
Ghost/Haunting
Graveyard
Jack-o'-lantern/Pumpkin
Monster
Scarecrow
Treats
Tricks
Vampire
Werewolf
Witch
Zombie 

Kommer ikke til å skrive om bøkene i dette innlegget da noen av dem har jeg skrevet anmeldelser om, og noen av dem kommer det anmeldelse av senere. Dette er mest en kort oversikt for min egen del hvordan det gikk.

Tricks:

 
Shadow Flicker - Gregory Bastianelli
 
Anmeldelsen kan leses her.
 
 
Cat:
 
Dunkle fortellinger - Rebecca Wexelsen & Jens Kristensen
 
Anmeldelsen kan leses her.

 
 Monster:
 
We Will Rise - Tim Waggoner
 
Anmeldelse kommer. 

 
Graveyard:
 
Dødens spill 2: Den sorte bruden - Anne Elvedal
 
Anmeldelsen kan leses her.
 
 
Ghost/Haunting:
 
Ekte gjenferd - Camilla Otterlei & Tiril Valeur
 
Anmeldelse kommer.
 
 
 
Treat:
 
 
Spøkelsesvenn 1: Det første møtet - Michelle Tolo
 
Anmeldelse kommer.
 
 
Witches:
 
Friend of the Devil - Stephen Lloyd
 
Anmeldelse kommer.
 
 
Scarecrow:
 
 
Scary Stories to Tell in the Dark - Alvin Schwartz
 
Anmeldelse kommer.

Kanskje ikke et spesielt interessanr innlegg dette, men som nevnt så er det nok et innlegg mest for meg selv, en slags oversikt og et bevis på at det er gjort. Likte de fleste bøkene jeg valgte meg ut, bortsett fra to, og det var: We Will Rise av Tim Waggoner og Friend of the Devil av Stephen Lloyd. Det ble for mye svart humor istedet for grøssende horror.

2 kommentarer:

  1. Jeg synes innlegget er interessant!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Kjekt å høre. =)

      Slett