21. august 2020

Helgelektyre(348)

Reklame: Inneholder eksemplarer fra forlag, mot en ærlig anmeldelse
Bruddstykker av Karin Slaughter, The Way of Kings Part One av Brandon Sanderson, Tattoo Designs av m.fl, En verden av verdener og Imagimorphia av Kerby Rosanes, er fra egen boksamling



Bruddstykker - Karin Slaughter
Krypdyrmemoarer - Silje O. Ulstein
The Way of Kings Part One - Brandon Sanderson

Natt til onsdag leste jeg ut denne:

 
Du er klarsynt: 7 trinn til å aktivere dine evner - Lilli Bendriss & Camillo Løken

Lilli Bendriss er mest kjent som en av de faste i Åndenes Makt. Hun var også med i Fornemmelse for mord og i denne boka røper hun hva som skjer med kroppen, og hvordan man går frem for å åpne seg opp for en annen verden enn den man er vant til. Boka beskriver trinn, øvelser og tips til hvordan man åpner seg opp for det overnaturlige. Det er forklart på en veldig oversiktelig måte. Jeg prøvde ikke noen av øvelsene, men ville lese denne boka for jeg synes slike temaer er veldig fascinerende. Tror ikke på alt av det overnatlurlige, men spennnende er det. Om boka har noe nytte for seg kan jeg ikke svare på. Det er for hver enkelt å finne ut av, men interessant lesing var det.

Samme natt begynte jeg på Krypdyrmemoarer av Silje O. Ulstein som er hennes debutbok. Det er en psykologisk thriller og den er spesiell og spennende så langt. Vi blir kjent med Liv som bor sammen med to kompiser. De bestemmer seg for å skaffe en slange som husdyr som de kaller Nero. Vi blir også kjent med en annen karakter som hete som er en voksen dame, og hun er lei av familielivet, samtidig er hun vanvittig glad i dem. Datteren hennes forsvinner og de sender en etterlysning til politiet. Underveis blir vi kjent med andre karakterer. Har de noe med hverandre å gjøre?

Forrige søndag begynte jeg å lese Bruddstykker av Karin Slaughter, som jeg fremdeles leser i. Den er på over fem hundre sider, så derfor den tar litt tid, og jeg har det ikke travelt. Den er veldig spennende og livlig. Karin Slaughter  skriver både enkeltstående thrillere og serier, så langt har jeg lest bare enkeltstående bøker av henne. Tidligere har jeg lest Pretty Girls og The Good Daughter. Mange liker ikke bøkene hennes for de har en tendens til å være veldig mørke og noe voldelige, men synes ikke at det gjør noe når det skjer i bøker, så jeg har ikke noe i mot voldelige bøker. Den er om Andrea som er på kafé i et kjøpesenter sammen med moren sin. Moren hennes vil ikke at hun skal feire fødselsdagen sin alene. Andrea er 31 år gammel og føler hun ikke har livet på stell. Deres kvalitetstid blir avbrutt av skyting. Er det tilfeldig eller planlagt? Samtidig får Andrea se en annnen side av moren hennes hun aldri har sett før. Flere ting skjer som gjør at moren hennes ber henne dra på flukt og ikke ta kontakt før hun får beskjed. Hvorfor? En spennende og intens thriller så langt, med morsomme replikker og interessante karakterer. En liten del skjer i Norge og morsomt at Arne Treholt blir nevnt.
 
I helga skal jeg ta igjen lesing i The Way of Kings Part One av Brandon Sanderson. Den har noen enkle partier og vanskelige partier. Det er en bok som er litt vanskelig å henge med underveis, og derfor passer det å lese den stykkevis og delt. Jeg leser den sammen med en annnen bokblogger. 
 
Usikker på hva jeg blir ferdig med i helga og eventuelt hvilken bok, men mulig jeg blir ferdig med Bruddstykker, og da blir neste bok: Kvinnene jeg tenker på om natten av Mia Kankimäki. Den vet jeg ikke så mye om, og jeg foretrekker å lese en bok uten å vite så mye om den på forhånd.

Siden sist helg har jeg fargelagt dette: ( Beklager dårlig kvalitet på bildene, men de ble tatt senere på dagen til vanlig og da er det vanskelig å finne riktig lyssetting).

 
Motivene er fra denne boka:

Tattoo Designs - m.fl.

Motivet er fra denne boka:
 
 En verden av verdener - Kerby Rosanes


 Motivet er fra denne boka:

Imagimorphia - Kerby Rosanes
 
God helg.
 
Ukas låt: Scream - Avenged Sevenfold


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar