14. juni 2019

Helgelektyre(295)


I skyggen av stråleglansen - Jan - Erik James Knudsen
Quiet Power: Growing Up as an Introvert in a World That Can't Stop Talking - Susan Cain
Villette - Charlotte Brontë

Har ikke skrevet et eneste innlegg tidligere i uka fordi jeg har vært mer i lesemodus enn i skrivemodus, og jeg har også fulgt med på Norway Chess. Magnus Carlsen har allerede vunnet turneringen, selv om det er et parti igjen denne fredagen.

I går ettermiddag leste jeg ut denne:

Svart vann - Joyce Carol Oates

Dette er første gang jeg har lest noe av Joyce Carol Oates, selv om det er et meget kjent navn. Boka ble opprinnelig utgitt i 1992, og boka er fremdeles veldig aktuell. Hva den handler om sparer jeg til anmeldelsen, for vil at helgelektyreinnleggene skal være enkle og så slipper jeg å gjenta meg selv. Men kan si at jeg likte historien bedre enn skrivestilen. 

Samme dag begynte jeg så smått på en ny bok og det var; I skyggen av stråleglansen av Jan - Erik James Knudsen. Jeg kom meg ikke så langt i den for leste litt i reklamepausene under Norway Chess. Er det noe Tv2 - kanalene kan, så er det å sende mange reklamepauser, som varer og varer og varer. Hvordan jeg liker boka så langt, er for tidlig å si. Det er en murstein på nesten 600 sider. Heldigvis foretrekker jeg mursteiner fremfor små bøker.

Forrige helg begynte jeg å lese Quiet Power: Growing Up as an Introvert in a World That Can't Stop Talking av Susan Cain. Som nevnt i et tidligere innlegg, har jeg ikke noe tro på selvhjelpsbøker. Det er ikke derfor jeg leser dem. Jeg leser dem en gang i blant hvis det er et tema jeg er interessert i og som jeg vil vite mer om.  Selv er jeg en stille og sjenert person som ofte er for meg selv, som pusler med mine hobbyer. Derfor jeg ville lese boka. Synes at det er et sært og samtidig interessant tema å lese om, så hvorfor ikke? Har ikke kommet så langt i boka ennå fordi det er mye informasjon, så derfor den tar litt tid, men det gjør ikke noe.

Jeg skal også lese videre iVillette av Charlotte Brontë som jeg har lest i en god stund. Noen bøker trenger mer tid enn andre, og sånn er det. Jeg slet meg gjennom de første to hundre sidene før det endelig løsnet seg, og jeg gikk bedre overens med boka til slutt. Rart det der. Andre bøker tror jeg ikke det blir i helga. Norway Chess avsluttes i dag, fredag, så vidt jeg vet, så da blir det lite å følge med på fremover. 

Jeg har også fargelagt en del i det siste, og jeg har kommet litt videre med dette motivet:

 Litt nærmere glimt av detaljene ...




























Motivet er fra denne boka:

Animorphia - Kerby Rosanes

Motiver jeg har blitt ferdig med i det siste:


Motivene er fra denne boka:

Jewelry Box - Hanna Karlzon


Skal prøve å snekre sammen en anmeldelse i løpet av helga, men skal ikke love noe. 

God helg.

Ukas låt: Rising Force - Hammerfall



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar