14. september 2018

Helgelektyre(262)


Jeg er fremdeles her - Veronica Kristoffersen
Dødsdømt - Sharon Bolton
Lasaruseffekten - Tom Egeland

Onsdagskvelden leste jeg ut en bok med en spøkelseshistorie:

The Upstairs Room - Kate Murray-Browne

Jeg likte ikke selve historien all verdens. Her var det persongalleriet og stemningen som virkelig dro meg inn i boka, og en klaustrofobisk følelse. Det var det som gjorde at jeg likte boka bedre enn den egentlig er verdt.

Natt til torsdag leste jeg ut denne selvbiografien:

Kampen for tilværelsen - Stian Thorbjørnsen

Og jeg likte den litt bedre enn jeg trodde jeg ville gjøre. Jeg er ingen fan av ham, men har sett ham i fleste realityprogrammer, og ville se en dypere side av ham, som vi dog får se i boka hans. Det var småinteressant og morsom lesing. Liker budskapet hans godt, men mer om det i anmeldelsen senere.

Samme natt som jeg ble ferdig med Kampen for tilværelsen begynte jeg på en ny bok før natta var over; Dødsdømt av Sharon Bolton, som er en av høsten nye oversatte bøker. Jeg har ikke lest så mange bøker av Bolton tidligere, men jeg har lest: De utvalgte og Livredd. Om høsten må man lese litt krim og mørk litteratur, spesielt grøssere. Sånn er det her i gården. 😀

Etter å ha lest ferdig The Upstairs Room, skulle jeg egentlig begynne på en ny bok, men orket ikke å begynne på den før neste dag. Neste bok ble: Jeg er fremdeles her av Veronica Kristoffersen. En hard bok om det å være i et voldelig forhold. Vet ikke hva jeg synes om boka ennå. Det er for tidlig å si.

Hvis det blir tid til overs skal jeg begynne på Lasaruseffekten av Tom Egeland. Hans nyeste bok, Codex har kommet ut, men siden jeg ikke har lest Lasaruseffekten, ville jeg lese den først. Men tviler på at jeg begynner på den nå i helga da jeg også skal lese videre i samlesingen. Sammen med en annen bokblogger leser jegThe Bell Jar av Sylvia Plath. Så vi får se om det blir flere bøker eller ikke, for vil ikke gape over for mye heller. 

Som vanlig har jeg fargelagt denne uka også. Det er noe med blyanter, men vet ikke hva. Klarer ikke å holde meg unna. 😊 Det er nesten som gaming. Man skal bare spille og fargelegge litt til og så blir man sittende. Da har det ikke noe å si om huset brenner ned, for kommer ikke til å merke det en gang. 😀

Motivet jeg ble ferdig med etter omtrent fem uker:

Beklager veldig for rar perspektiv. Noen fargeleggingsbøker er veldig bred i formatet og prøvde å få med meg flest mulig detaljer i bilde.

Motivet er fra denne  boka:

Mythomorphia - Kerby Rosanes

Ett annet motiv jeg trodde jeg ville bli ferdig med i denne uka, men det ble jeg ikke. Har ikke så mye igjen:




 Motivet er fra denne boka:

The Beauty of Horror - Alan Robert

Jeg begynte også på et annet motiv fra samme bok:

 Begynte også på et nytt motiv i en annen bok for noe kvelder siden:

Motivet er fra denne boka:


 Jewelry Box - Hanna Karlzon

Og CBB (Celebrity Big Brother) sesongen er over for denne gang. Forrige mandag ble siste sending sendt og er skuffet over at det ikke var Kirstie Alley som vant. Hun var min favoritt, men hun havnet på andre plass. Liker ikke at hun er medlem av scientologikirken, men hun har fantastisk humor. Hvis hun ikke har skrevet biografi ennå, bør hun gjøre det for tror hun har mange gode historier på lur.

Denne gang trenger jeg ikke å vente så lenge på neste sesong av Big Brother UK for i kveld starter allerede en ny sesong, da med vanlige deltagere, tror jeg. CBB varte så kort, bare en måned. Så håper sesongen med vanlige deltagere varer litt lenger. Man blir så fort oppslukt. Hadde ikke klart å bo i et hus med flere andre. Hadde fått klaustrofobi etter ti minutter. 😀

God helg. 

Ukas låt: It's All Over Now - Ra



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar