29. juni 2018

Helgelektyre(251)


The Outsider - Stephen King
Du slipper aldri unna - Chevy Stevens
Frankenstein - Mary Shelley


Som i forrige helg leser jeg fremdelesThe Outsider av Stephen King. Jeg foretrekker å lese på engelsk, men ulempen er at jeg leser tregere på engelsk, så da må man regne med å bruke litt tid, og det gjør ikke noe. Liker nok ikke denne så godt så langt, for tror jeg er mer glad i horrorbøkene enn krimbøkene hans. Tror det er det som er problemet, men han er likevel fremdeles min forfatterhelt.

Selv om jeg sliter med litt dårlig leselyst for tiden leser jeg hver dag likevel. Jeg leser videre i Du slipper aldri unna av Chevy Stevens. Jeg har ikke lest ut en eneste bok så langt denne uka for Du slipper aldri unna begynte jeg å lese natt til søndag. Men tipper jeg blir ferdig med den enten i natt eller natt til søndag. Mulig jeg blir også ferdig med The Outsider i løpet av helga, men vi får se.

Jeg skal også lese videre i Frankenstein som jeg leser sammen med en annen bokblogger. Det er direkte flaut å tenke på hvor mange Frankensteinfilmer jeg har sett og aldri lest boka, som den horrorfreaken jeg er. Så nå var det virkelig på tide å gjøre noe med det, og bedre sent enn aldri. 😊

Regner med at jeg blir i hvert fall ferdig med Du slipper aldri unna i helga og da skal jeg begynne på denne boka; What Happens Next? (Contemporary Urban Legends and Popular Culture) av Gail de Vos. Jeg har nevnt en del ganger tidligere i andre innlegg at jeg er fascinert og har stor interesse for urban legends (vandrehistorier). Har lest en del bøker om det tidligere og vil gjerne lese flere. Liker også å se videoer om det, og de skumleste vandrehistoriene er fra japan. Drømmer om å få tak i en bok om bare japanske vandrehistorier, men har ikke funnet det ennå. 😞

Jeg har selvfølgelig fargelagt også og er langt i fra ferdig med motivet jeg holder på med nå i og med det er detaljert. Begynte med det forrige helg. Det er heller ikke meningen å være så pirkete. Fargelegging skal være avslappende, men som vanlig tar jeg alt seriøst og googlet til og med hesteøyne for jeg vil gjøre det så virkelig som mulig. 😀 Det ser litt stykkevis og delt ut akkurat å, men forhåpentligvis blir det bedre etter hvert:





















 Motivet er fra denne boka:

 Mythomorphia - Kerby Rosanes

 God helg.

Ukas låt: Under the Stairs - The Birthday Massacre



6 kommentarer:

  1. Ha en god lese-helg :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk og i lige måde. =)

      Slett
  2. Nydelig fargelegging! Jeg har ikke kommet særlig langt i boken vi leser, men på mandag reiser jeg til Spania og dermed får jeg ekstra lesetid i tre uker :) Regner med å komme lengre da!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. =) Ikke jeg heller. Det går litt i slow motion med alt, så det går bra. Ikke noe stress. God tur til Spania. =)

      Slett
    2. Godt å vite at vi ikke trenger å stresse, det er noe av det som gjør det så gøy å lese sammen med deg :))

      Slett
    3. Lesing skal ikke være sress. =) Liker heller ikke å nilese bøker bare for å bli ferdig. Det blir for dumt. Det er viktig å ta den tiden man trenger. =)

      Slett