22. juni 2018

Helgelektyre(250)


The Outsider - Stephen King
Den vakre død - Belinda Bauer
Frankenstein - Mary Shelley

Witchcraft and Black Magic - Montague Summers

Forrige tirsdag leste jeg ut Witchcraft and Black Magic av Montague Summers. Den tok litt tid å lese ut pga skrivemaskinfont siden den ble utgitt i 1946. Skrivemanskinfont er som kjent en noe tykk og tettsittende font. Men det gikk lettere etter hvert, og det er omtrent skrevet som pensumbok, derfor brukte jeg ekstra tid med denne boka siden den hadde såpass mye informasjon, og det var mye å sette seg inn i. Men et spennende tema er det og vil gjerne lese mer om det. Har sett noen dokumentarer om det tidligere, men første gangen jeg leser om det, og det er veldig interessant. Man blir jo lei av å lese "vanlige" bøker, så da er det greit å lese om temaer man interesserer seg for innimellom til en forandring.

Jeg begynte å lese Den vakre død av Belinda Bauer natt til mandag som jeg skal lese videre i. Blir ferdig med den enten i natt eller natt til søndag, i og med jeg ikke har mange sider igjen. Andre bøker jeg har lest av Belinda Bauer er Blacklands og Nysgjerrigper.

Før helga rakk jeg å begynne påThe Outsider av Stephen King. Den begynte jeg samme kveld som jeg leste ut Witchcraft and Black Magic.The Outsider er min forfatterhelts nyeste og den kom ut i slutten av mai. Han ble 70 i fjor og håper han aldri slutter å gi ut bøker. Ikke alt han har skrevet er like bra. Alle har sine oppturer og nedturer, men han er og blir min forfatterhelt for han har en helt særegen fortellerstemme. Har ikke kommet så veldig langt iThe Outsider, men skal selvfølgelig lese videre i den nå i helga.
Jeg skal også lese videre i Frankenstein av Mary Shelley som jeg leser sammen med en annen bokblogger. Den er ikke direkte creepy, men veldig interessant så langt.

Hvis jeg blir ferdig med Den vakre død av Belinda Bauer i løpet av helga, blir neste bok Du slipper aldri unna av Chevy Stevens.

Jeg har også fargelagt i denne uka. Det går ikke en uke uten fargelegging og har holdt på med fargelegging i bøker for voksne siden 2015. Så har ikke gått lei ennå og tror ikke jeg kommer til å gå lei heller. Jeg ble ferdig med to motiver denne uka. Både den jeg begynte på i forrige uke, og en som jeg begynte på i denne uka. Jeg fargelegger mye om natta og da kan det gå noen timer.

Siden det er lenge siden jeg har brukt glitter, fikk jeg litt dilla da jeg brukte de flytende tubene igjen. Ulempen med flytende glittertuber er at uansett hvor forsiktig og rolig du klemmer på disse tubene, så kan du risikere å få hele innholdet på arket. 😀 Men som regel går det greit.

 Motivet som jeg hadde startet på i forrige uke og som jeg ble ferdig med i denne uka:



Motivet jeg begynte på og ble ferdig med i denne uka:

 Motivene er fra denne fargeleggingsboka:

Boka har ingen tittel eller navn på illustratør

Siden jeg har fargelagt en del i fargeleggingsboka på bildet overfor en stund er det på tide å bytte igjen. Og da til denne: 

Mythomorphia - Kerby Rosanes

Og jeg har så vidt begynt på dette motivet som jeg skal fortsette med:


God helg. 

Ukas låt: Cry Little Sister - Marilyn Manson (Cover. Sangen er kjent fra filmenThe Lost Boys)



6 kommentarer:

  1. OI! Så flink du er med fargelegging :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. =) Det er noe jeg trives kjempegodt med og anbefaler andre til å prøve det også. Det er morsomt. =)

      Slett
  2. Ser ut til å bli en fin leseuke! Må si at ditt nyeste fargeleggingsmotiv er flott :)

    SvarSlett
    Svar
    1. I lige måde og tusen takk. Prøver å eksperimentere med farger uten å overdrive, men det er vanskelig. =) Misunner de som kan tegne så detaljert.

      Slett
  3. Den witchcraft boka skulle jeg gjerne ha lest :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Den var veldig interessant og ga den en sterk femmer. Spennende tema. =)

      Slett