23. september 2016

Helgelektyre(160)


 (Beklager for dårlig fotografering, men fotografering er noe jeg ikke driver med så mye lenger).

Helter Skelter: The True Story of the Manson Murders av Vincent Bugliosi with Curt Gentry
Arven (Night School, #2) - C.J. Daugherty
Verdens lys - James Lee Burke
The Waste Lands (The Dark Tower, #3) - Stephen King

I går ble jeg ferdig med Kjærlighetens tango av Carolina De Robertis, og samme dag begynte jeg så vidt på Helter Skelter: The True Story of the Manson Murders av Vincent Bugliosi with Curt Gentry. Jeg har alttid vært fascinert av seriemordere. Det er noe med dem som er spennende, og har sett mange dokumentarserier om dem. Og Charles Manson er en "seriemorder" som de fleste har hørt om.

Ved siden av skal jeg fortsette å lese Arven som er bok to i Night School serien av C.J. Daugherty. Hvis jeg blir ferdig med en av disse, mest sannsynlig Arven, skal jeg begynne med Verdens lys av James Lee Burke. Det blir min første bok av ham, men det er slett ingen ukjent forfatter.

I skrivende stund er jeg usikker på om samlesingen av bok tre i The Dark Tower serien av Stephen King begynner i helga eller i neste uke, men satser på at vi begynner i helga. Så jeg føyer til den også.

Tror neppe det blir lesing av flere bøker i helga. Får konsentrere meg med de jeg har begynt på og de jeg har valgt meg ut for helga. Se hvor langt man kommer. Anmeldelse av Fergen kommer forhåpentligvis før uka er over.

I det siste har jeg sett på en gammel serie som heterThe Hills. En slags "realityserie" hvor de følger noen unge "rikmannsfolk" fra Los Angeles og som gir oss et "innblikk" i deres liv. Har sett den serien før, så det er et gjensyn. Jeg er vel altfor gammel til å se TV - kanalen MTV, men ser bare på MTV for å se TV-programmene: Catfish ogThe Hills. Når jeg ser påThe Hills er jeg nesten lettet over at jeg er en ensom ulv. Heller venneløs og være en ensom ulv istedet for å være fanget i et nett med drama og spetakkel. Det er ikke et savn. Da lever jeg et ensomt og stille liv istedet. Ikke stoler jeg på folk heller, så da er det greit å late som man ikke eksisterer:)

Filmer sett siden sist helg:

Frän djupet av mitt hjärta (drama, 2014)
Emelie (psykologisk thriller, 2015)

Ukas låt: Devil av Papa Roach



2 kommentarer:

  1. Det ser ut som har har en spennende helg foran deg, med diverse creepy bøker. Selv leser jeg om stillhet, og er inni en selvpålagt 48 timers taushet. Varmet opp med Linda Olssons nye bok, og fortsatte i morges med Kagges bok om stillhet. Tror det passer fint med Tomas Espedals nye etter en tur ut. Ønsker deg en fin helg Ina!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det:) Man må lese litt spenning i mellom. Ja takk til alt som er creepy;) 48 timers taushet høres voldsomt ut, men når jeg tenker over det så er vel det jeg opplever ofte med tanke på at jeg bor alene. Har ikke noe i mot stillhet, men kan bli litt mye innimellom:) Spent på hva du synes om den boka og kos deg med stillheten. Håper du mestrer det bedre enn meg. Jeg liker stillhet av og til, men i lengden blir den på en måte for "høy" hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg vet. Jeg er utrolig sær:)

      Takk, og det samme ønsker jeg deg, Tine, og håper du liker bøkene du skal kose deg med i helga:)

      Slett