15. april 2016

Helgelektyre(137)


Udødelighetens historie (fra Jesus' oppstandelse til zombier, antioksidanter og barn i ilden) - Dag Øistein Endsjø
Ingen vei tilbake - Tove Alsterdal
Alltid Alice - Lisa Genova

Natt til onsdag ble jeg ferdig med The Outsiders av S.E. Hinton og samme natt begynte jeg på Ingen vei tilbake av Tove Alsterdal. Om jeg blir like begeistret over den som mange andre, gjenstår å se. På onsdag leste jeg ut Vinternatt (norske kriminalfortellinger) - utvalgt av Nils Nordberg og samme dag begynte jeg på Udødelighetens historie (fra Jesus' oppstandelse til zombier, antioksidanter og barn i ilden) av Dag Øisten Endsjø. Blir det tid til overs skal jeg begynne på Alltid Alice av Lisa Genova.

Så i helga blir det veldig variert lesestoff ser det ut som. Litt fagstoff/fakta, krim og kanskje en roman hvis  jeg rekker det. Ellers begynner jeg på den uansett neste uke hvis jeg ikke rekker å begynne på den i helga. Jeg har hatt Alltid Alice stående i hylla ulest veldig lenge så nå er det på tide å ta den frem. Dessuten har jeg lyst til å se filmen, men da må jeg lese boka først. Det er den riktige rekkefølgen for meg.

Skal prøve å komme med en bokanmeldelse enten på lørdag eller søndag. Det blir kanskje bokanmeldelser begge dagene, men har ikke bestemt meg ennå. De dagene jeg ikke legger ut noe på bloggen brukes som lesedager så jeg tar meg aldri helt fri uansett. Dessuten liker jeg å være opptatt med noe.

I mellomtiden venter jeg på Norway Chess som begynner på mandag. I de siste fire årene har jeg sett alle sjakkturneringer som er blitt sendt på TV. Sjakk og amerikansk fotball er det eneste av sport jeg liker:)

Har dere lest noen av disse bøkene og hva leser dere i helga?

Ukas låt: 15 av Marilyn Manson



2 kommentarer:

  1. Jeg har ikke lest noen av disse bøkene, men "Alltid Alice" er en bok jeg godt kunne tenke meg å lese. I helgen leser jeg litt lett lektyre; andre bok i Kristiania-serien skrevet av Katrine Wessel-Aas. Håper du får en flott lesehelg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Beklager for sent svar. Har ikke vært online siden i går:)
      Jeg har ikke lest Kristiania serien (har første bok ulest), men jeg har lest Fossefallserien og jeg har lest første bok i Nattmannens datter. Den skal jeg begynne på igjen i år siden jeg abonnerer på den:) Kos deg:) Og ha en fin lesehelg du også:)

      Slett