18. mars 2016

Helgelektyre(133)


Maestro - Geir Tangen
The Diviners - Libba Bray
Night Shift - Stephen King

I går kveld leste jeg ferdig Everest av Odd Harald Hauge, og rett etterpå begynte jeg så vidt på Maestro av Geir Tangen. Jeg leser fremdelesThe Diviners av Libba Bray som jeg  begynte på forrige helg, så den skal jeg selvfølgelig fortsette med. Hvis jeg blir ferdig med enten Maestro ellerThe Diviners i helga, skal jeg begynne å lese Night Shift av Stephen King.

Jeg leste mange bøker av Stephen King da jeg gikk på ungdomsskolen og videregående, og har lest noe av ham i voksen alder også og har bestemt meg for å lese mer igjen av ham nå siden han har vært min favorittforfatter i flere år. Han er og blir min favorittforfatter.

Og beklager for at det har vært kun en bokanmeldelse så langt denne uka. Jeg skriver hver dag skal dere vite, men jeg legger ikke ut bare for å legge ut noe. Jeg legger aldri ut noe før jeg er "fornøyd" og jeg er en person som aldri blir "fornøyd" med det jeg gjør, så det er et evig dilemma det der. Så jeg jobber med bokanmeldelser hver dag selv om det ikke blir lagt ut hver dag, men prøver å legge ut så ofte jeg kan hver uke.

Ellers begynner snøen og blankisen å dra sin vei og godt er det. Lei av å bruke brodder bare for å hente posten, for gårdsplassen har vært en skikkelig skøytebane i år. Heldigvis har jeg brodder jeg stoler på og hadde ikke klart meg uten. Kan ikke si at jeg gleder meg til vår og sommer heller. Lyse dager virker så eviglange. Ikke er jeg fan av sol og varme heller. Så kommer nok aldri til å bli vår og sommer menneske. Jeg får bare vente utålmodig på høsten.

Har dere lest noen av disse bøkene og hva leser dere i helga?

Black metal og heavy rock er mine favorittmusikk sjangre, så det er ikke ofte jeg hører på pop bare for å understreke det.

Ukas låt: Fight song av Rachel Platten



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar