29. mai 2015

Helgelektyre(94)

I helga skal disse bøkene leses:
I går kveld ble jeg ferdig med Regnbuepyttene av Chand Svare Ghei, og begynte såvidt på Piken på toget av Paula Hawkins. Den blir sammenlignet med Gone girl (Flink pike) av Gillian Flynn. Håper den ikke er som den boka, for Gone girl syns jeg ble for oppskrytt og kjedelig. Ikke så original som mange lesere verden over påsto at den var... Men hvordan jeg liker Piken på toget så langt vil jeg selvfølgelig ikke avsløre. Natt til torsdag ble jeg ferdig med Minnesota og støvet av Kjartan Hjulstad, så i natt blir det en ny nattlektyre og det er denne; Aarons maskin av Sverre Knudsen. Så går ikke tom for lesestoff denne helga heller. Blir jeg ferdig med en av disse skal jeg begynne på I fjor var en lang natt av Joakim Kjørsvik. Skal jeg være realistisk så kommer jeg nok ikke til å rekke å begynne på den før neste uke. Men jeg må alltid ha en neste bok klar. Det er godt å vite hva man skal lese etterpå når man er ferdig med en bok.


Hva leser dere i helga og har noen av dere lest Piken på toget? Fortjener den all den oppmerksomheten den får?

God helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar