17. oktober 2014

Helgelektyre(64)

Så langt denne uka har jeg lest bare en bok og det var denne:

The Coldest Girl in Coldtown - Holly Black

Anmeldelse av den kommer enten i natt eller på søndag.

Og jeg har bare så vidt begynt på denne boka og som jeg selvsagt skal lese videre i:

Fangirl - Rainbow Rowell

Har lest en bok av denne forfatteren før, nemlig Eleanor & Park. Anmeldelsen av den kan dere lese her! Jeg falt ikke helt for den boka som mange andre, men jeg gir ikke opp en forfatter før etter minst to bøker så jeg bestemte meg for å gi forfatteren en sjanse til. Hva jeg synes om denne så langt sparer jeg som vanlig å si noe om  til anmeldelsen:)

Og jeg skal selvfølgelig lese videre i disse:

The Jungle Books - Rudyard Kipling
Barfotdronningen - Ildefonso Falcones

The Jungle Books består av to bind (nå snakker jeg om min utgave), de to første i serien, men har valgt å lese bare den første boka og lese det andre bindet en annen gang. Og Barfotdronningen får bare ta den tiden den tar. Det er rene brytekampen å lese den. Den er så tung og ukomfertabel å holde i, i lengden. Derfor tar det litt tid før jeg leser den ferdig, så disse bøkene får bare ta den tiden de tar.

Og hvis jeg blir ferdig med en av bøkene jeg leser i nå og har energi til overs skal jeg begynne på denne i helga:

 Campfire: Ghost stories: The Haunting Tales - Geordie Telfer

Denne er bok to i Halloweenlesing-prosjektet mitt. Den forrige boka på den lista jeg satt opp var The Coldest Girl in Coldtown som jeg leste ferdig tidligere denne uka. Og Campfire Ghost Stories tror jeg kan være lovende. Jeg er svak for spøkelseshistorier. Blir aldri lei av det.

Nytt i hylla: 

Halloween nærmer seg med stormskritt og det synes jeg er en stilig "høytid". Og da jeg var innom Nille måtte jeg bare skaffe meg litt Halloween - stæsj for å pynte noen av bokhyllene med, blant annet denne karen:



Og jeg måtte også bare ha denne:


Så nå er det klart for Halloween, året rundt;)



God helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar