8. desember 2012

Siste fangst (4)

I det siste har jeg bestilt en del bøker. Av og til husker jeg ikke hvilke bøker jeg har bestilt før de dumper ned i postkassa mi. Men det gjør ikke noe. Litt spenning i hverdagen må man jo ha, spesielt i denne kulde. I hele denne uka har det vært mellom - 15 - 17 grader. Skal ikke klage. Jeg er jo tross alt nordmann og skal tåle såpass. Det er bare så gruelig å stå opp om morgenen. Det er jo så kaldt på soveromsgulvet. Brrr ...

Bøkene jeg har fått de siste to ukene er disse. Jeg bestiller mer bøker enn det jeg rekker å lese, men det er ikke farlig når jeg har så mye å glede meg til.


Campfire Ghost Stories (The Haunting Tales) - Geordie Telfer
Et julekvad - Charles Dickens

The Ritual - Adam Nevill
Loop - Koji Suzuki
Shiver - Maggie Stiefvater
Død i morgen - Peter James

Jeg elsker spøkelseshistorier og Campfire Ghost Stories hørtes dermed lovende ut. Passer vel fint som sengelektyre like før man sovner.

Et julekvad. Jeg har sett utallige filmvarianter av denne, men aldri lest selve boka. Shame on me. Så da bokklubben hadde denne som måneds bok i november, så måtte jeg bare ha den. Tror det er den første hovedboka i bokklubben jeg ikke har avbestilt på to år. Men har alltid hatt lyst til å lese denne klassiske historien og jeg måtte bare benytte sjansen.

The Ritual er en bok jeg lenge har vært nysgjerrig på. Mørk skog og mystiske ting som skjer. Må jo bare få med meg den også som den skrekkelskeren jeg er.

For tiden leser jeg Ring triologien av Suzuki. Holder fremdeles på med bok to, men er godt i gang og jeg har nå også tredje og siste bok klar i hylla. Må jo bare få med meg hvordan denne spesielle skrekktriologien ender.

Paranormal romance serien med ulver av Steifvater er en serie jeg lenge har vært nysgjerrig på. Paranormal romance er vel ikke helt min store sjanger, men har sansen for ulver og det mystiske. Så hvorfor ikke? Det er så mange som har rost denne bokserien i skyene. Jeg er ikke den naive typen som tror på alt det alle tror og mener, men av og til blir man jo bare inspirert. Og serien virker jo spennende og jeg er vel den eneste jenta i verden som ikke har lest den serien ennå. Men bedre sent enn aldri.

Litt action må man jo også ha i lesemengden. Peter James har jeg lest to bøker fra før og han skriver veldig intenst. Og siden det er så lenge siden sist jeg har lest noe av ham så føler jeg at det er snart på tide igjen med litt actionfylt underholdning.

Så dette var min siste fangst. Bestilte også en Hvor er Willy bok som jeg venter på som tantebarnet mitt som skal få til jul. I hvert fall som en del av en gave. Husker så godt de bøkene da jeg selv var lita. Ble aldri lei av å lete av den fyren. Nostalgisk! Vurderer å skaffe noen av de bøkene selv uansett om jeg er altfor gammel. Men bøker har vel da egentlig ikke noen aldersgrense, vel?:)

Ha en riktig god helg og håper dere ikke fryser fast i denne bitre kulda. Godt å være inne nå med en god kopp te med honning.

6 kommentarer:

  1. Spennende haug med bøker der, Ina. Har du planer om å få lest Et Julekvad i løpet av måneden? Det er min store plan ;-)

    SvarSlett
  2. Hei, Silje:) hyggelig å høre fra deg igjen:) ja, jeg har planer om å lese den så fort som mulig i desember. Kanskje jeg kommer i skikkelig julestemning da:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, har hatt så mye å gjøre den siste tida at jeg ikke har fått kommentert så mye som jeg ønsker :-) Skal bli bedre.

      Slett
    2. Da er vi to. Har ikke deltatt mye i min egen eller andres blogg i det siste. Jeg får gjøre noe med det:)

      Slett
  3. Dickens-boka har eg lest, men er usikker på om du har valgt den beste utgåva. Oversetteren har jo oversatt namna til norsk, og det er ikkje greit!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vil egentlig lese den på engelsk, men vil ha noe lettvint å lese på i jula så dermed ble det den utgaven:) Har den på engelsk på iPad brettet mitt som jeg skal lese senere. Så pust ut:P

      Slett