6. februar 2011

Månedens Bokanbefaling (Januar)

Ser mange bokbloggere har hver sin trend. Noen legger ut smaksprøver på en søndag fra en eller annen bok, noen ramser opp bøkene de har kjøpt iløpet av uka, osv...Så jeg tenkte å bruke første søndagen i måneden på å plukke ut den beste boka som jeg likte aller beste måneden før.

I januar rakk jeg å lese ut fire bøker:

Ondskapens elev av John Manning,

Djevelens eliksirer av E.T.A. Hoffmann

Fluenes Herre av William Golding

Agnes Cecilia en selsom historie av Maria Gripe.

Den som gjorde aller størst inntrykk på meg var nok Fluenes Herre.

Skjønner ikke at jeg ventet i så mange år før jeg leste den. Men nå har jeg i alle fall lest den og den havnet fort på favorittlisten. Grunnen til at jeg likte den så godt er vel fordi den er temmelig original, full av galskap og en noe uventet slutt. Så om jeg skulle plukke ut bare en favorittbok fra i forrige måned så må det bli Fluenes Herre. Det er den som sitter i meg mest...ennå. Hele omtalen kan du lese her.

Les denne boka sier jeg bare, og dere kommer nok ikke til å glemme den med det første. Har veldig lyst til å se filmen, men tør ikke ennå. Er redd den skal ødelegge leseopplevelsen min fullstendig...Men kommer nok til å se den i løpet av fremtiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar