27. mai 2024

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...

Inneholder eksemplarer fra forlag, mot en ærlig anmeldelse
Friends Like These av Kimberly McCreight, A Time to Kill av John Grisham og The Silent Companions av Laura Purcell, er fra egen boksamling
   
 

 
Bøker som ble lest i forrige uke:

Grønnøyd monster - Myriam H. Bjerkli
Løvinnen - Sven Petter Næss
Beistet - Johannes Kaasa

Antall sider lest:

605 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Haiene - Øistein Borge
Fritt vilt - Agnes Lovise Matre

Bøker som leses nå:

📖Spøkelset, jenta og navnet som forsvant - Reece Carter
📖Den brutale sannheten - Louise Penny
📖Friends Like These - Kimberly McCreight
📖A Time to Kill - John Grisham
📖The Silent Companions - Laura Purcell

Planlagte bøker i denne uka:

⃞  I morgen og i morgen og i morgen - Gabrielle Zevin
⃞  En helt annen historie - Stefan Ahnhem

Målene for forrige uke var å lese ut Beistet av Johannes Kaasa, Friends Like These av Kimberly McCreight og komme meg videre i A Time to Kill av John Grisham. Jeg leste ut Beistet, men ikke Friends Like These og A Time to Kill ble ikke rørt en gang. Bare et mål ble nådd og andre bøker som ble lest.

Natt til onsdag leste jeg ut Grønnøyd monster av Myriam H. Bjerkli og tror det blir min siste Håkon Haakonsen bok. Syns han blir for anonym og serien blir aldri helt spennende. Boka var også en bok jeg har lest mange ganger før.

I går kveld leste jeg ut Beistet av Johannes Kaasa, som er basert på en sann historie eller er en slags myte. Den brukte jeg nesten en måned på å lese ut. Jeg likte ideén, men ikke utførelsen. Språket ble for min del for tørr og monoton, og karakterene var noe vanskelig å komme innpå. Derfor boka gikk noe tregt. Så ble dessverre ikke helt begeistret.

Natt til søndag leste jeg ut Løvinnen av Sven Petter Næss som jeg likte litt bedre. Hans bøker er noe saklige og for realistiske, og har ikke den brutaliteten jeg ofte liker i krim. Men krim som er verdt å lese. Liker det spesielle forholdet mellom Harinder og niesen.

Jeg kom meg et godt stykke i Friends Like These av Kimberly McCreight, men ble som nevnt ikke ferdig. Den er noe seig. Handlingen har visse interessante aspekter, men kjenner jeg ikke er helt revet med. En helt vanlig thriller.

A Time to Kill av John Grisham åpnet jeg ikke fordi jeg ville bli ferdig med noen bøker som jeg var allerede godt i gang med. Skal fortsette med Grisham boka rundt månedsskiftet for å være mer realistisk.

Men har dog lest videre i The Silent Companions av Laura Purcell som jeg liker. Den er ikke spesielt creepy, men liker stemningen og plottet. Så kjeder meg ikke med denne. Leser denne sammen med en annen bokblogger.

I kveld eller i morgen skal jeg begynne på Spøkelset, jenta og navnet som forsvant av Reece Carter som er en debutbok. Man må ha noen lettere bøker som et avbrekk mellom mange tunge bøker man leser. Derfor jeg ikke er nøye med målgrupper, og interessant å se hva som blir gitt ut for alle målgrupper.

Om natta leser jeg Den brutale sannheten av Louise Penny som har så vidt startet på. Det er min første bok av Louise Penny og det er for tidlig å si om jeg liker den eller ikke.

De neste bøkene på leselista er I morgen og i morgen og i morgen av Gabrielle Zevin, og En helt annen historie av Stefan Ahnhem. Jeg har lest bare en bok av Ahnhem tidligere som jeg likte veldig godt, så er spent på om jeg vil like denne. I morgen og i morgen og i morgen av Gabrielle Zevin er jeg noe skeptisk på da det ikke er helt min sjanger. Men greit å komme seg ut av komfortsonen av og til også. Se hva som skjer.

Målene for denne uka er å lese ut Spøkelset, jenta og navnet som forsvant av Reece Carter siden den er noe kort, lese ut de siste sidene i Friends Like These av Kimberly McCreight og endelig få åpnet A Time to Kill av John Grisham.

Siden det ble en veldig tidlig sommer, håper jeg på en veldig tidlig høst som varer lenge.👿

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar