8. april 2024

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...

Inneholder eksemplarer fra forlag, mot en ærlig anmeldelse
Jaws av Peter Benchley The Guide av Peter Heller,Do You Dream of Terra - Two? av Temi Oh, A Time to Kill av John Grisham og Hell House av Richard Matheson, er fra egen boksamling

 

 
 Bøker som ble lest i forrige uke:

Jaws - Peter Benchley

Antall leste sider:

461 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Do You Dream of Terra - Two? - Temi Oh

Bøker som leses nå:

📖The Guide - Peter Heller
📖Djevelpakten - Max Seeck
📖Hell House - Richard Matheson
📖A Time to Kill - John Grisham

Planlagte bøker denne uka:

⃞  Spillet om Svalbard - Briger Amundsen
⃞  Beistet - Johannes Kaasa

Målene for forrige uke var å lese ut The Guide av Peter Heller, kanskje Jaws av Peter Benchely og komme meg videre i A Time to Kill av John Grisham. Jeg leste ut Jaws av Peter Benchley, men ikke The Guide av Peter Heller. Kom meg heller ikke videre i A Time to Kill av John Grisham. Dermed klarte jeg bare ett av målene.

I går kveld leste jeg ut Jaws av Peter Benchley. Frem til omtrent 130-140 sider, var filmatiseringen veldig lik boka, men så blir det noen justeringer, blant annet når det gjelder dialoger og diverse scener som ikke er med i filmen, men slik er det jo alltid når det gjelder filmatiseringer. Vet at boka ikke er så populær, men jeg likte begge deler like godt. Den hadde mye atmosfære.

Jeg skal lese videre i The Guide av Peter Heller som er en thriller, og jeg kjeder meg ikke. Har heller ikke hørt om forfatteren før. Synes også at kulissene er litt annerledes enn andre thrillere jeg har lest.

Om natta leser jeg fremdeles Djevelpakten av Max Seeck som det desssverre går noe trått med. Synes at både saken og persongalleriet er noe tamme denne gang. Altfor mye om følelser og intriger.

I løpet av uka skal jeg begynne på en ny bok og det er Hell House av Richard Matheson. Den ble utgitt i 1971 og skjemmes litt over at jeg ikke har lest den tidligere. Har lest I Am Legend av ham, og likte den overraskende godt. Så får se hvordan det blir med Hell House.

I forrige uke leste jeg ikke videre i A Time to Kill av John Grisham. Det er ikke på grunn av innholdet, men bokformatet er noe håpløst. Det er smal pocketbokformat med veldig stive permer, slik at man må bryte opp boka veldig hver gang man skal lese i den. Veldig upraktisk. Men skal manne meg opp og lese videre i den i denne uka, for jeg vet at jeg liker John Grisham av tidligere erfaring.

De neste bøkene på leselista blir akkurat de samme som forrige uke, og det er: Spillet om Svalbard av Birger Amundsen. Har lest en bok av ham før og det var: Førti år alene på Svalbard, som var en sakprosa. Den neste på lista er Beistet av Johannes Kaasa som jeg egentlig skulle lese i forrige måned, og som jeg fremdeles har veldig lyst til å få med meg.

Målene for denne uka blir å lese ut de siste sidene i Djevelpakten av Max Seeck, kanskje også The Guide av Peter Heller, og endelig komme i gang med A Time to Kill av John Grisham igjen.

Ikke den store leseuka, siden det er perioder da man ikke leser like mye og mister litt interessen for det, før interessen kommer tilbake igjen. Man må bare regne med at det skjer når man leser mye.👿

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar