1. april 2024

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...

Inneholder eksemplarer fra forlag, mot en ærlig anmeldelse
Rock Paper Scissors av Alice Feeney, Jaws av Peter Benchley The Guide av Peter Heller og A Time to Kill av John Grisham, er fra egen boksamling
 
 

 
Bøker som ble lest i forrige uke:

Fritt vilt - Agnes Lovise Matre
Rock Paper Scissors - Alice Feeney

Antall leste sider:

533 aider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Min egen stemme - Britney Spears

Bøker som leses nå:

📖The Guide - Peter Heller
📖Djevelpakten - Max Seeck
📖Jaws - Peter Benchley
📖A Time to Kill - John Grisham

Planlagte bøker denne uka:

⃞  Spillet om Svalbard - Birger Amundsen
⃞  Beistet - Johannes Kaasa

Målene for denne uka var å lese ut Rock Paper Scissors av Alice Feeney, Jaws av Peter Benchley, og komme meg videre i A Time to Kill av John Grisham.

Jeg ble ferdig med Rock Paper Scissors av Alice Feeney, men ikke Jaws av Peter Benchley, og jeg kom meg ikke videre i A Time to Kill av Peter Benchley på grunn av andre bøker. Men ett av målene ble i det minste fullført.

Lørdagskvelden leste jeg ut Fritt vilt av Agnes Lovise Matre, som er bok fire i Bengt Alvsaker serien. Jeg likte alvorligheten og tematikken som dessverre er et kjent tema blant unge mennesker, men syntes denne boka var noe tørr og langdryg å komme seg gjennom i forhold tild de andre bøkene hennes.

I går kveld leste jeg ut Rock Paper Scissors av Alice Feeney, og det er min første bok av henne. Har selvsagt hørt mye om thrillerne hennes. Rock Paper Scissors er en psykologisk thriller som visstnok skal være veldig sjokkerende, men syntes det ikke var noe sjokkerende med den. Jeg likte konseptet, men dessverre ble den ødelagt av gjentakelser og flate karakterer. Man ble aldri helt godt nok kjent med dem.

I kveld skal eller i morgen skal jeg begynne påThe Guide av Peter Heller som er thriller blandet med mysterie, og det blir min første bok av ham. Har heller ikke sett at den er blitt nevnt så mye, og det gjør meg ekstra nysgjerrig på boka.

Om natta leser jeg fremdeles Djevelpakten av Max Seeck. Det er tredje boka i Jessica Niemi serien, og må innrømme at jeg sliter med denne. Synes at saken er noe tørr og uengasjerende. Så føler at denne er noe tung. Ikke på grunn av sideantallet, men handlingen.

Ved siden av disse bøkene leser jeg Jaws av Peter Benchley, og kjeder meg ikke med denne. Opp til side 140 er den veldig lik filmen, men som vanlig er jo bøker og filmatiseringer ofte litt forskjellige, og det må man regne med. Liker karakterene som er både litt sære og underholdende, og liker horror med dyr i. Har alltid vært fascinert av haier, så liker Jaws så langt.

Leste ikke videre i A Time to Kill av John Grisham denne, uka for ble litt opptatt av å bli ferdig med noen bøker før mars var over, så får ta det igjen i denne uka da begynnelsen av en måned alltid er rolig. Kjeder meg ikke med boka, liker bare ikke bokformatet som er smal og stiv, så man må bryte den opp veldig hver gang man skal lese i den. Noe tungvindt, men sånn er det med noen bøker.

De neste bøkene på leselista, er: Spillet om Svalbard av Birger Amundsen, som er en thriller og Beistet av Johannes Kaasa. Den skulle jeg egentlig lese i mars, og siden jeg ikke rakk det, får det bli i april da det er en bok jeg vil få med meg. Tror det er krim.

Mål for denne uka er å lese ut The Guide av Peter Heller som er noe kort, og kanskje Jaws av Peter Benchley, og komme meg videre i A Time to Kill av John Grisham.

Heldigvis er den kjedelige påska omtrent over, og det er på tide å komme seg videre i til hverdagen. Selv merker jeg ikke forskjell på akkurat det.😈

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar