23. oktober 2023

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ....

Inneholder eksemplarer fra forlag, mot en ærlig anmeldelse 
The Halloween Moon av Joseph Fink, Getaway av Zoje Stage, The Pallbearers Club av Paul Tremblay, Boy in the Box av Marc E. Fitch, Do You Dream of Terra-Two? av Temi Oh, og Holly av Stephen King, er fra egen boksamling
 
 

 
 Bøker som ble lest i forrige uke:

The Halloween Moon - Joseph Fink
Hundedager - Geir Tangen
Hex - Sigbjørn Mostue
Getaway - Zoje Stage

Antall sider lest:

569 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Blodmåne - Tor Arve Røssland
The Pallbarers Club - Paul Tremblay

Bøker som leses nå:

📖Nattens bok - Jørgen Brekke
📖Natthuset - Jo Nesbø
📖Aftentid og morgengry - Ken Follett
📖Boy in the Box - Marc E. Fitch
📖Do You Dream of Terra - Two? - Temi Oh

Planlagte bøker denne uka:

⃞   Holly - Stephen King
⃞   Store små eventyr - Andreas - Veie - Rosvoll

Målene for denne uka var å lese ut Hundedager av Geir Tangen og Hex av Sigbjørn Mostue, og jeg ble ferdig med begge. Og komme meg videre i Do You Dream of Terra - Two? av Temi Oh, som jeg også leste videre i.

Natt til mandag ble jeg ferdig med The Halloween Moon av Joseph Fink. Det er horror for barn og jeg hørte den på lydbok. Selv om det er for barn, syns jeg også det er lov å være litt kritisk til barnebøker noen ganger selv om man ikke er i målgruppa. Ideén er god, men likte ikke helt måten den ble gjennomført på. Likte lydbokinnleseren delvis, bortsett fra da han gjorde om stemmen da han skulle være hovedpersonen Esther Gold. Jentestemmen hans var forferdelig å høre på.Men tror ikke jeg ville ha likt boka bedre om jeg leste den selv heller. Det ble for forutisgbart og gjentakende.

Tirsdag leste jeg ut Hundedager av Geir Tangen som jeg brukte noen uker på. Ikke fordi den var kjedelig, men det blir jo litt sjonglering når man leser i flere bøker samtidig. Likte temaet bedre i denne boka enn i Vargtimen, oog selv om jeg ikke likte alle karakterene, var det engasjerende lesing. En god bok nummer to i serien om Gabriel Fjell.

Natt til fredag leste jeg ut Hex av Sigbjørn Mostue. Har lest en god del barnebøker og ungdomsbøker av ham, men har ikke prøvd noen av bøkene hans for voksne ennå. Han har skrevet en del gode bøker for unge lesere, men denne var ikke en av dem. Vet hva han ville frem til, men datt ofte ut av historien for den ble dessverre noe langdryg til tross for at boka er svært kort, og man ble heller sliten av hovedpersonen i stedet for å få sympati for henne. Vanskelig å forklare. Klarte ikke helt å leve meg inn i boka.

I går leste jeg ut Getaway av Zoje Stage som jeg har lest litt av og på i. Derfor det tok noe tid. Jeg liker å lese om karakterer som tester grenser og se om de er i stand til å overleve visse ting, men likte ikke denne. For det første likte jeg ikke karakterene og for det andre ble det alt for mye kjerringkakling. Mye drama innenfor denne jentegrupppa som drar på tur. Det var ikke helt min type horror.

I de nærmeste dagene skal jeg lese videre i Nattens bok av Jørgen Brekke. Bøkene til Brekke har vært noe vinglete. Noen har jeg likt, og noen likte jeg ikke i det hele tatt. Men føler at denne er en av de bedre. Synes at karakterene er interessante.

Om natta har jeg så vidt begynt på Natthuset av Jo Nesbø, men siden jeg har slitt med formen de siste dagene, har jeg ikke kommmet langt og det er for tidlig å si hvordan jeg liker boka ennå. Men digger coveret.

Aftentid og morgengry
av Ken Follett har jeg tatt en pause i frem til november siden det er tid for Spooky Season, og da har jeg ikke så lyst til å lese en historisk roman.

Jeg kom meg videre i Boy in the Box av Marc E. Fitch i forrige uke. Jeg liker den, men liker ikke den lille fonten, så derfor det går noe sakte. Jeg tåler store bøker og tørre bøker, men litt anstrengende med liten font, men har jo lest en del bøker med liten font før, så kommer meg nok gjennom denne boka, også.

Leste også et godt stykke i Do You Dream of Terra - Two? av Temi Oh, som jeg leser sammen med en annen bokblogger. Jeg liker deler av boka, men tror jeg ville ha likt den bedre med voksne karakterer i stedet for ungdommer. Det er jo selvgølgelig voksne karakterer også, men de er mer i bakgrunnen.

De neste bøkene på leselista er Holly av Stephen King som er hans nyeste, og den må man jo få med seg og Store små eventyr av Andreas - Veie - Rosvoll som blir min første bok av ham. En veteran og en noe ukjent. Man må ha litt spenning i hverdagen.

Målene for denne uka er å lese ut Nattens bok av Jørgen Brekke og Natthuset av Jo Nesbø, som er veldig korte bøker, og komme meg et stykke videre i Boy in the Box av Marc E. Fitch.

Det er ikke lenge igjen av oktober, noe som er synd, men håper dagene er så lange som mulig, for høsten er altfor kort.👿🍁👻

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar