24. juli 2023

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...

Inneholder eksemplarer fra forlag, mot en ærlig anmeldelse
The Southern Book Club's Guide to Slaying Vampires av Grady Hendrix, Fairy Tale av Stephen King og The Pallbearers Club av Paul Tremblay, er fra egen boksamling 

 

 
 Bøker som ble lest i forrige uke:

Skriften i vannet - John Ajvide Lindqvist

Antall leste sider:

524 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

The Southern Book Club's Guide to Slaying Vampires - Grady Hendrix

Bøker som leses nå:

📖 Kjølvann - Sam Lloyd
📖Begravet - Sharon Bolton
📖Aftentid og morgengry - Ken Follett
📖Fairy Tale - Stephen King
📖Det innestengte spøkelset - Petrus Dahlin & Sofia Falkenhem

Planlagte bøker denne uka:

⃞   The Pallbearers Club - Paul Tremblay
⃞   Passasjeren - Sven Petter Næss

I forrige uke ble det ingen mandagsinnlegg eller mange innlegg. Har ikke vært på ferie eller noe. Bare hatt staycation, altså hjemmeferie som det heter, og var demotivert.

Men en bok ble ferdiglest i forrige uke og det var: Skriften i vannet av John Ajvide Lindqvist og den leste jeg ut i går kveld. Det er første bok i Blodstormen. Det var en god krimbok og leser gjerne den neste. Selv om jeg ikke likte La den rette komme inn, likte jeg Håndtering av udøde og Menneskehavn. Så synes han er litt bedre som horrorforfatter. Men morsomt at han prøver seg på en annen sjanger.

Jeg har såvidt begynt på Kjølvann av Sam Lloyd. Har tidligere lest Minneskogen av ham. Begynnelsen er noe dramatisk, men synes at hovedkarakteren Lucy virker noe stusslig så langt, men så har jeg lest bare nesten femti sider. Ting kan jo forandre seg.

Om natta leser jeg Begravet av Sharon Bolton. Det er bok to i Florence Lovelady serien, men har ikke lest den første. Kan fint leses som frittstående. Spørs jo hvor nøye man er på det selv. Selv er jeg ikke så nøye når det gjelder krimserier. Det er ikke hennes beste, men jeg er engasjert, og liker også at den har med noen "småuhyggelige" scener.

I forrige uke leste jeg ikke videre i Aftentid og morgengry av Ken Follett eller Fairy Tale av Stephen King. Som nevnt mange ganger før, er det bøker jeg leser når jeg vil i siden det er store bøker, som jeg foretrekker. Men skal ta igjen Fairy Tale i denne uka siden jeg skal prøve å bli ferdig med den i juli.

Det innestengte spøkelset av Petrus Dahlin og illustratør Sofia Falkenhem har jeg ikke begynt på ennå. Begynner på den mest sannsynlig i morgen, og det er første bok i en serie for barn, og det er lenge siden jeg har lest en barnebok. Noen ganger må man lese det når man leser tunge bøker, og jeg liker å holde meg oppdatert om bøker for alle målgrupper.

De neste bøkene på leselista er The Pallbearers Club av Paul Tremblay og Passasjeren av Sven Petter Næss, og jeg har lest bøker av begge to tidligere. Må si jeg har mer sansen for Tremblay enn Næss. Men syntes den siste boka av Næss virket noe creepy og vil gjerne få med meg den. Det samme med Tremblay. Han har vært litt ujevn han også. Jeg likte The Cabin at the End of the World, men A Head Full of Ghosts var helt grei.

Værmeldingen "lovte" meg regn i hele uka, men ikke i dag tydeligvis. Falske forhåpninger og er lei av sommeren. Det er virkelig ikke min årstid.😈

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar