10. mars 2023

Helgelektyre(581)

Inneholder eksemplarer fra forlag, mot en ærlig anmeldelse
Take Your Turn, Teddy av Haley Newlin, En verden av verdener av Kerby Rosanes og Skumringstimen av Maria Trolle,
er fra egen boksamling
 


Profeten og idioten - Jonas Jonasson

Anomalien - Hervé Le Tellier

Mødrenes synder - Frøydis Lilledalen


Natt til onsdag leste jeg ut denne:

 
Take Your Turn, Teddy - Haley Newlin
 
Take Your Turn, Teddy av Haley Newlin. Psykologisk horror utgitt i 2020.
Teddy kommer hjem fra skolen tidligere enn til vanlig og blir vitne til noe han ikke forstår. Det ender opp i en voldelig familieepisode og derfor flytter moren og Teddy i all hast. Alt blir nytt for Teddy, og i det huset de flyktet til, blir han kjent med noen som befinner seg i kjelleren. Han ser bare gule øyne og tingen blir kalt Shadow. De leker med hverandre og Teddy er den eneste som kan kommunisere med Shadow. Hvor langt er Teddy og Shadow villig til å stille opp for hverandre da faren deres sporer dem opp, og dreper Teddys mor?

Natt til fredag leste jeg ut denne:

 
Etterklang - Helga Flatland
 
Etterklang av Helga Flatland. Roman utgitt i 2022.
Mathilde får sparken etter å ha hatt et forhold med en elev. Hun lyver til sin mor ved å fortelle at hun har sluttet fordi hun drømmer om å skrive en bok. Det er pandemi og Mathilde ønsker å komme seg ut av Oslo. Det ender opp med at hun leier et hus i Telemark. Hvor lenge blir hun værende, og blir det noen bok i det hele tatt? Denne romanen er skrevet på bokmål og nynorsk, og vi får også perspekivt av de som leier ut til Mathilde.
 
 I helga skal jeg fortsette med disse bøkene:

Profeten og idioten av Jonas Jonasson. Humor utgitt på norsk i 2023.
To brødre som er like ulike som natt og dag. Den andre er mer vellykket mens den andre er noe retningsløs. Den ene drar sin vei, men før den tid, kjøper han en bobil til broren sin siden leiligheten er solgt. Mer vet jeg ikke om boka da jeg ikke har kommet særlig langt.
 

Anomalien av Hervé Le Tellier. Rman utgitt på norsk i 2022.
En bok jeg ikke kan skrive noe om for øyeblikket, siden jeg ikke har begynt på den ennå. Skal begynne på den i natt. Jeg liker ikke å uttale meg om bøker før jeg har blitt kjent med dem.


Mødrenes synder av  Frøydis Lilledalen. Krim utgitt i 2022.
Fugl Fønix er et behandlingshjem som bruker upopulære metoder. Pasienter med sammensatte plager kommer dit, blant annet enn gutt som sjeldent er ute av senga på grunn av utmattelse, og strever med å styre sin egen kropp. Det settes en leteaksjon i gang da en behandler og en pasient er borte. Har de rømt sammen eller ligger det noe større bak?

Har ikke vært altfor mye lesing denne uka på grunn av dårlig leselyst, men håper det tar seg opp.

Siden sist helg har jeg fargelagt dette:





Motivene er fra denne boka:

 
En verden av verdener - Kerby Rosanes
 

 

Motivene er fra denne boka:

 
Skumringstimen - Maria Trolle
 
God helg.
 
Ukas låt: Ameno - Era

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar