8. juli 2019

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering...


  Bøker jeg leste i forrige uke:

* Iskald - Agnes Lovise Matre

Antall leste sider i forrige uke:

393 sider 

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Ingen. Jeg hadde dessverre dårlig skrivelyst, men skal tvinge den frem i denne uka.

Bøker som leses nå:

* The People v. O.J. Simpson: The Run of His Life - Jeffrey Toobin
* The Tommyknockers - Stephen King
  
Planlagte bøker denne uken:

* The People v. O.J. Simpson: The Run of His Life - Jeffrey Toobin
* The Tommyknockers - Stephen King 
* Husbytte - Rebecca Fleet
* Dare to Be Scared - Robert D. San Souci

 Natt til onsdag leste jeg ut Iskald av Agnes Lovise Matre. Iskald er bok to om Bengt Alvsaker, og oppfølgeren til Skinnet bedrar, men den kan fint leses som frittstående, fordi det er en ny sak og man blir godt kjent med persongalleriet. Men synes historien var litt slapp i forhold til de andre bøkene jeg har lest av henne. Persongalleriet var mer spennende å lese om enn selve saken. Så må si jeg liker den første boka i Bengt Alvsaker - serien bedre. Den heter som nevnt; Skinnet bedrar.

Jeg leser fremdelesThe People v. O.J. Simpson av Jeffrey Toobin. Har brukt en god stund på å lese den. Ikke fordi den er kjedelig. Det er den ikke, men jeg leser tregere på engelsk, og det er mange å holde styr på, og mye informasjon. Leser litt tregt for å få med meg alt, og saken er fremdeles spennende. Boka er ikke så mye om selve O.J. Simpson, bare litt stykkevis og delt. Det er mer om advokatene som jobber for ham og i mot ham, juryen, vitnene og ofrene. Skulle tro det er tørt lesestoff, men det er det ikke.

Samme natt som jeg ble ferdig med å lese Iskald av Agnes Lovise Matre, begynte jeg å lese en murstein på nesten tusen sider, og det er:The Tommyknockers av Stephen King. Innholdet er ikke tungt. Det er bare tungt å holde boka. 😊

Jeg så filmatiseringen for mange år siden og husker den som en av de dårligste filmatiseringene av en Stephen King bok jeg har sett.The Tommyknockers er en av de få bøkene jeg hadde ulest i hylla, og har alltid hatt lyst til å lese den, selv om filmatiseringen er dårlig. Filmatiseringer er ofte dårligere enn bøkene, og jeg liker den så langt, til tross for at boka er litt rar så langt. Men Stephen King er jo kjent for å skrive snodige ting. Derfor han er min forfatterhelt, men det betyr ikke at jeg liker alt jeg leser av ham.

Tviler på at jeg blir ferdig med The Tommyknockers i denne uka, hvis jeg skal være realistisk, men er ganske sikker på at jeg blir ferdig med O.J. Simpson boka om noen dager, og da er neste bok på leselista: Husbytte av Rebecca Fleet. Etter å ha lest littt tunge og dystre bøker i det siste, er det greit med en lettbeint thriller av og til. Er usikker på om den er lettbeint, men det virker sånn.

Hvis det blir tid til overs skal jeg begynne på en horrorbok for en litt yngre målgruppe, men det gjør ikke noe. Jeg liker horror, spøkelseshistorier og alt sånt. Jeg bryr meg ikke om målgrupper når det gjelder horrorsjangeren. Jeg leser bøker som gjelder forskjellige målgrupper i andre sjangre også, for liker å holde meg oppdatert. Sånn er det å være en nysgjerrig leser, og håper at det blir flere innlegg og anmeldelser i denne uka, enn i uka som var. Jeg har ikke hatt skrivelyst på en stund, og det er på tide å tvinge den frem igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar