24. september 2018

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...


  Bøker jeg leste i forrige uke:

* The Bell Jar - Sylvia Plath
* Nattergalen(1) På egne vinger - Ida S. Skjelbakken
* Dødsdømt - Sharon Bolton
   
Antall leste sider i forrige uke:

  604 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Armageddon-algoritmen - Petter Fergestad
The Dare - Hannah Jayne
Jeg er fremdeles her - Veronica Kristoffersen 

Bøker som leses nå:

* Lasaruseffekten - Tom Egeland
* The Mothman Prophecies - John A. Keel
    * Really Easy Piano Disney Hits (20 Disney Favourites)
 
Planlagte bøker denne uken:

* Lasaruseffekten - Tom Egeland
* The Mothman Prophecies - John A. Keel
  * Really Easy Piano Disney Hits (20 Disney Favourites)
* Tante Ulrikkes vei - Zeshan Shakar
* Last Time I Lied - Riley Sager

Mandagsinnlegget blir lagt ut senere på dagen enn til vanlig på grunn av migrene. Tenkte å avlyse det i dag, men hadde ikkke samvittighet til det. Migrene er harde saker. 😊

I denne uka ble jeg ferdig med en ny samlesing. På onsdag leste jeg utThe Bell Jar av Sylvia Plath, som jeg leste sammen med en annen bokblogger. Den var veldig dyster, men likte den veldig godt.

Dagen etter leste jeg ut På egne vinger, første bok i romanserien Nattergalen av Ida S. Skjelbakken, som var et godt førsteinntrykk, og har lyst til å lese resten av serien. Jeg liker å lese romanserier innimellom. Jeg leste hele Fossefall av Jorunn Johansen og jeg har hele serien Nattmannens datter av May Lis Ruus som jeg har samlet opp. Har lest første boka, men ville spare serien til jeg fikk resten av serien og skal prøve å sette i gang med det i år, eller tidlig neste år. Har ikke bestemt meg ennå. Synes det er koselig å lese romanserier uansett hvilket rykte de har. Det er lov å lese hva man vil. 😀

Natt til søndag leste jeg ut Dødsdømt av Sharon Bolton og det er en av de bedre krimbøkene jeg har lest i det siste, og jeg har lest mange dårlige. Jeg likte den kjempegodt, ikke fordi den er original, men den hadde et snev av intensitet og spennende persongalleri. Synes Boltons bøker har vært litt vairert selv om jeg ikke har lest mange tidligere, men synes denne er den beste jeg har lest av henne så langt.

Samme natt begynte jeg på en ny bok og det ble;The Mothman Prophecies av John A. Keel. Så filmen for flere år siden som ble produsert i 2002. Er ingen fan av Richard Gere, men er en av de bedre moderne skrekkfilmene jeg har sett, og er spent på å se forskjellen mellom boka og filmen. Av og til er det store forskjeller og av og til små når det gjelder filmatiseringer.

Jeg har lest Lasaruseffekten av Tom Egeland i en ukes tid nå, men har ikke mange sider igjen. Blir enten ferdig med den i dag eller i morgen. Det er en stor bok og den har en fin flyt, så det virker ikke uoverkommelig.

Jeg kommer til å bli ferdig med Lasaruseffekten førThe Mothman Prophecies siden den sistnevnte har jeg bare så vidt begynt på. Da skal jeg lese Tante Ulrikkes vei av Zeshan Shakar. Jeg liker egentlig ikke å lese bøker som er opphauset. Synes mange av bøkene ikke fortjener den oppmerksomheten de får, ikke på grunn av at jeg får for store forventninger, for det har jeg aldri. Men synes bare ikke alle bøker fortjener all den "snakkkisen," så vi får se om denne fortjener all oppmerksomheten den har fått ganske lenge nå.

Håper på å rekke å begynne på en bok til i slutten av uka og det blir da; Last Time I Lied av Riley Sager (eller Todd Ritter som han egentlig heter). Jeg likte hans forrige bok Final Girls veldig godt. Det er ikke en kvalitetsbok, men den minte meg veldig mye om 80-talls horror. Uskyldig moro. Derfor jeg likte den så godt.

Kanskje jeg smetter inn en bok til ved siden av alt det andre, men vi får se. Det er mange bøker å holde styr på. 😊

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar