10. august 2018

Helgelektyre(257)


De forsvunne - Patricia Gibney
Høstmørke - Jean-Louis Adorsen
The Intruder - P.S. Hogan

En helg med bare ukjente forfattere for min del, men det gjør ikke noe. Jeg liker å lese både av kjente, ukjente og nye forfatterskap.  😊

The Amityville Horror - Jay Anson

I går kveld ble jeg ferdig medThe Amityville Horror av Jay Anson. For de fleste, spesielt for oss horrorfreaks, er det en meget kjent tittel. Det har blitt mange filmversjoner og dokumentarer oppgjennom årene. Men boka har ikke vært spesielt kjent.The Amityville Horror er basert på en sann historie, og i flere år har det vært debatt om det hele er en spøk eller ikke. Føler jeg liker filmene (spesielt de første) bedre enn boka. Boka føltes mer som oppramsing uten mye innlevelse og stemning, noe jeg ble litt skuffet over.

Jeg leser også videre i Høstmørke av Jean-Louis Adorsen. Den går det litt tregt med for er ikke spesielt glad i journalistkrim, og den er ikke særlig mørk heller. Foretrekker krim med politi og detektiver istedet for journalister i sentrum, og noe mer hardbarket.

Det hender seg at jeg kjøper noen bøker i matbutikken også, litt kiosklitteratur. Har en liten stabel av dem som jeg vil komme meg gjennom, og en av disse er De forsvunne av Patricia Gibney. Den begynte jeg så vidt å lese i etter at jeg ble ferdig medThe Amityville Horror, så den skal jeg også lese videre i. Hvis jeg blir ferdig med den eller Høstmørke i løpet av helga, skal jeg begynne påThe Intruder av P.S. Hogan. Selv om jeg har lest mye dårlig innen krim og thrillersjangeren i det siste, har jeg ikke tenkt å gi opp de sjangrene av den grunn. Noen ganger kommer man over noen skikkelig gode. Av og til er det verdt slitet for man vet jo aldri ...

Flere bøker tror jeg neppe det blir. Man må jo få med seg innholdet også, ikke bare rushe gjennom. 😊

I denne uka har jeg fargelagt en hel del. Vet ikke hva det er med meg og blyanter, men noe er det. Klarer ikke å holde meg unna. Jeg ble ferdig med tre motiver og startet på et nytt motiv.

Jeg ble ferdig med disse motivene i denne uka:













Alle motivene er fra  denne boka:

  Boka har hverken navn på tittel eller illustratør

Etter en liten periode med enklere motiver, var det på tide med et avansert motiv igjen, og i denne uka begynte jeg å fargelegge dette motivet:



Motivet er fra denne boka:

Mythomorphia - Kerby Rosanes

Og nei, jeg fargelegger ikke for at det er avslappende og på grunn av terapi og sånt tull, men liker å være kreativ, og har alltid vært det. Jeg liker å leke meg en gang i blant. Man er aldri for gammel til å leke seg. I en alder av 35 år, har jeg heller ikke vokst fra Nintendo og Pc-spill. Så noen ting forandrer seg aldri ...

God helg.

Ukas låt: We Are the Truth - Mushroomhead (Musikkvideoen refererer til en av mine favorittfilmer, nemlig Evil Dead. Originalen er bedre enn nyversjonen, selvfølgelig. 😀)



6 kommentarer:

  1. Ukjente forfattere er spennende! Jeg har virkelig utfordret meg selv den siste tiden med forfattere jeg ikke har lest før, og hatt gode leseopplevelser :) Helt enig med at det er viktig å få med seg innholdet i bøkene, men noen ganger er de slik at det bare må skumleses på grunn av innholdets letthet eller oppramsing av hendelser.

    Nydelige fargelegginger! Liker spesielt godt den med sjøormen (eller er det en drage?). Du har et godt poeng i at fargelegging ikke nødvendigvis er for å slappe av, jeg har heller aldri følt det slik. Det er kreativt :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig. Det er hyggelig å lese av kjente forfattere som man leser mye av også, men også spennende å lese av ukjente forfattere. Viktig å utvide horisonten for da vet man ikke alltid hva man får. =)

      Takk. =) Tror det er en kombinasjon av drage og sjøorm, men er litt usikker må jeg innrømme, tjihi. Disse illustratørene er så kreative at man ikke alltid er hundre prosent sikker på hva det er man fargelegger bestandig. Men gøy er det og det er bare sunt å være kreativ. Det får timene til å gå. =)

      Slett
    2. Absolutt viktig å utvide horisonten, det gir mye til ettertanke :)
      Ja, kreativiteten må vi holde fast ved. Jeg driver å skriver min egen almanakk, såkalt Bullet Journal, som får frem mye kreativitet. Men liker også fargeleggingen :)

      Slett
    3. Jeg har begynt med bullet journal jeg også. Begynte på det i begynnelsen av august for vanlig dagbok gidder jeg ikke å skrive. Det blir for monotont. =)

      Slett
    4. Så artig! Jeg har også meldt meg inn i en norsk fb gruppe: Bullet Journal Norge, hvor det er mye inspirasjon å få :)

      Slett
    5. Jeg har både en notatbok med ferdige skjemaer og en med prikkete linjer, men bruker den med ferdiglagde skjemaer siden jeg er en nybegynner. Jeg følger noen på youtube som driver på med bullet journal. Føler meg ikke halvparten så kreativ som dem, men det er en morsom og annerledes måte å skrive ned dagene på. Skrev en del vanlige dagbøker før, men det blir fort mye av det samme og kjedelig. I bullet journal kan man forkorte ting og være mer kreativ. =) Gøy at du også har begynt med det. =)

      Slett