18. juni 2018

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...


  Bøker jeg leste i forrige uke:

* The Babysitter - Sheryl Browne
* Det faren min aldri fortalte - Juan Pablo Escobar

Antall leste sider i forrige uke:

  536 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Haiens hemmeligheter - Owen Davey

 Bøker som leses nå:

* Witchcraft and Black Magic - Montague Summers
* Den vakre død - Belinda Bauer
* Frankenstein - Mary Shelley
* Graves' Disease (A Practical Guide) - Elaine A. Moore & Lisa Moore  
 
Planlagte bøker denne uken:

* Witchcraft and Black Magic - Montague Summers
* Den vakre død - Belinda Bauer
* Graves' Disease (A Practical Guide) - Elaine A. Moore & Lisa Moore
* Frankenstein - Mary Shelley
* The Outsider - Stephen King

Det ble lest litt i forrige uke også. Ikke så mye som ønsket, men noen av bøkene jeg har lest litt i det siste har krevd litt tid og da blir det sånn. Dessuten er ikke lesing noen konkurranse heller. I hvert fall er det ikke det for min del.

Forrige onsdag leste jeg ut The Babysitter av Sheryl Browne og det var ingen bok for meg. Den var ikke bare kjedelig og forutsigbar, men for det meste bare dum. En bok man bare himler med øynene av, og jeg avbryter ikke en bok uansett hvor mye jeg misliker den. Så det var bare å bite tennene sammen og lese den ferdig. 😀

Jeg leser fremdeles i Witchcraft and Black Magic av Montague Summer. Ikke fordi den er kjedelig, tvert i mot så er den veldig interessant. Det er bare den lille skrivemaskinfonten som er litt plagsom å lese. Har godt syn, men skrivemaskinfont er litt mer vrien å lese enn datamaskinfont (Times New Roman, som er den mest vanlige datamaskinfonten som blir brukt i bøker og i hvert fall på universitet). Foretrekker den fonten fremfor skrivemaskinfont fordi det er så mye tettere og tykkere font. Selv om det tar tid å lese på grunn av fonten, så liker jeg innholdet veldig godt og det er spennende tema å lese om.

Natt til søndag leste jeg ut Det faren min aldri fortalte av Juan Pablo Escobar, som er kjent som sønnen til Pablo Escobar. Begynnelsen var litt vrien å lese da det ble mange navn å holde styr på, men det gikk greiere etter hvert. En helt grei bok å få med seg, men ikke den store leseopplevelsen. Har dog ikke lest Min far Pablo Escobar som er forfatterens forrige bok, og vurderer å lese den senere.

Forrige lørdag startet en ny samlesing med en annen bokblogger og vi ble enige om å lese Frankenstein av Mary Shelley som jeg skal lese videre i. Utgaven jeg har er så liten og søt at jeg tør nesten ikke å bla i den, for vil ikke at den skal bli ødelagt. Sånn er det med noen bøker av og til. Men prøver å behandle alle bøker med verdighet for man vil jo at bøkene i samlingen skal vare så lenge som mulig.

Blir nok ikke ferdig med Frankenstein i denne uka i og med det er samlesing og det er viktig å bruke tid på, og i natt skal jeg begynne på en ny bok: Den vakre død av Belinda Bauer. Har et håp om å begynne på en bok til før uka er omme og da blir det Stephen Kings nyeste:The Outsider. Han har ikke tenkt å pensjonere seg ennå, og godt er det. 😀

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar