23. februar 2018

Helgelektyre(233)



Road Ends - Mary Lawson
Døden er bare begynnelsen - Michael Winger
Single White Female - John Lutz


The Woman in the Window - A.J. Finn

Natt til torsdag leste jeg utThe Woman in the Window av A.J. Finn og det var en helt grei thriller, hverken mer eller mindre. Hadde et godt driv og spennende karakterer, og veldig god suspense, men ikke en bok man tenker lenge på etter at den er ferdiglest. En fin underholdning der og da. Det som ødela for meg er at jeg fant ut sammenhengene lenge før det ble oppklart. Det er den dumme magefølelsen som alltid ødelegger overraskelsene for meg, både når jeg leser bøker og ser filmer. Jeg vil bli overrasket jeg også, men så er det magefølelsen som skjønner greia, hva som egentlig skjer når jeg leser en bok eller ser en film, og dermed blir jeg ikke overrasket når jeg egentlig skal være overrasket, og jeg savner å bli overrasket. Det er kjipt.

Samme natt begynte jeg så vidt på en ny bok og det var Døden er bare begynnelsen av Michael Winger. Han er kjent fra Tv-programmet Åndenes Makt. Et Tv-program jeg har sett helt fra begynnelsen av, så det har blitt noen år ... Vil bare understreke at jeg ikke er religiøs, men synes temaer om det overnaturlige/hjemsøking osv ... er kjempefascinerende.

Forrige søndag begynte jeg å lese Road Ends av Mary Lawson som jeg skal fortsette med. Samme dag begynte jeg også å lese Single White Female av John Lutz som jeg leser sammen med en annen bokblogger. Den skal jeg selvfølgelig også fortsette med.

Jeg blir muligens ferdig med både Døden er bare begynnelsen og Road Ends før helga er over. Jeg blir i hvert fall ferdig med Døden er bare begynnelsen siden det er en kort bok på bare 173 sider, og da skal jeg begynne å lese denne boka; Kinder Than Solitude av Yiyun Li, og kanskje, bare kanskje skal jeg også begynne på denne boka; En forutsigbar historie av Truls Hagbarth Grimstad, men vi får se. Tar det som det kommer.

Denne uka har vært preget av omgangssyke, men jeg har fargelagt likevel. Har vært ute en vinternatt før (som Onkel Skrue sier), så overlever influensaen denne gang også. Har hatt det verre. 😁 Det ble bare ikke så mye fargelegging som jeg hadde planlagt, men ble i det minste ferdig med dette motivet:



 (De grønne flekkene som ser nesten ut som å være smurt utover, men som ikke er det, er glitter. Det bare vises ikke så godt på bildet. Fikk ikke den samme effekten på bildet som i virkeligheten, dessverre).

Det tok sin tid å bli ferdig med, og man blir nesten både fargeblind og nærsynt av denne hobbyen, men det er verdt det. Har også blitt "modig" og begynt g å bruke glitter også, både glitterpenn og flytende glitter. Tror ikke at glitteret vises på bildet, noe som er synd, men det vises godt i virkeligheten. Å bruke disse glittertubene var nesten som å komme tilbake til barndommen igjen. Det er ikke mye som forandrer seg.

Bildet ovenfor er fra en fargeleggingsbok som hverken har tittel eller navn på illustratør.

Bildet under tenkte jeg å begynne med tidligere denne uka, men bildet ovenfor tok lengre tid enn det jeg trodde på forhånd, men nå er det ferdig og jeg kan endelig begynne på dette motivet:

Siden jeg har fargelagt i den forrige fargeleggingsboka siden jul, skal jeg bytte over til en annen fargeleggingsbok. Motivet ovenfor er fra denne fargeleggingsboka:

Mythomorphia - Kerby Rosanes

Kerby Rosanes er en av mine favorittillustratører fordi han er mer detaljert enn fleste andre illustratører som lager disse fargeleggingsbøker for voksne, og jeg har sansen for detaljer.

Mens det er OL har jeg hamstret litt filmer og spill. De eneste sportsgrenene jeg bryr meg om er sjakk og amerikansk fotball. Av OL er det bare åpningsseremonien og avslutningsseremonien jeg ser. Orker ikke å se alt det andre for synes at de sportsgrenene er kjedelige å følge med på, så det gidder jeg ikke.

Denne helga skal jeg prøve et nytt spill og det er dette:

Layton's Mystery Journey (Katrielle and Millionaires' Conspiracy)

 Bildet hentet fra google.

Jeg har spilt en del Pc - spill idet siste og tenkte det var på tide å spille Nintendo 3DS  igjen. Spiller begge deler omtrent like mye, og spiller vel like mye som en tenåring. Men det gjør ikke noe. Gaming er gøy. 😊

God helg.

Ukas låt: Sick of Life - Godsmack



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar