3. november 2017

Helgelektyre(217)


Cujo - Stephen King
Begynnelser - Carl Frode Tiller
Rett bak deg - Lisa Gardner


 Hendig mann søkes - Jöns Hellsing

Natt til mandag leste jeg ut Hendig mann søkes av Jöns Hellsing, og samme natt begynte jeg så vidt å lese i en ny bok og det var: Begynnelser av Carl Frode Tiller som jeg skal fortsette med.

Favorite Scary Stories of American Children - Judy Dockrey Young & Richard Young

Tirsdag leste jeg ut Favorite Scary Stories of American Children av Judy Dockrey Young og Richard Young. Jeg har alltid vært svak for skrekkhistorier. Ikke at de er så skumle nå når man er voksen, men det er en barnslig fryd og morsomt. Sånn er det bare. :) Senere på tirsdagen begynte jeg å lese Cujo av Stephen King. Har ikke lest boka før, men så filmen for mange år siden som ble produsert i 1983, og husker den som komisk. Jeg håper at boka ikke er like komisk.

Hvis jeg blir ferdig med Cujo, eller Begynnelser i løpet av helga, skal jeg lese Rett bak deg av Lisa Gardner. Den virker spennende, og hun har jeg ikke lest noe av før og det er alltid spennende å utforske nye forfatterskap. Flere bøker tror jeg ikke det blir i helga. Vi får se. Man må ta seg tid til bøkene man har begynt på også.

Ellers er Halloween over for lenge siden, noe som er synd og jeg så en del skrekkfilmer fra forrige helg utover mot Halloweendagen, og filmene jeg så var disse:

Ouija - Origin of Evil (2016)
Get Out (2017)
The Burning (1981)
Lyst (2017)  
10 Cloverfield Lane (2016)

Den jeg likte best er: Get out. Den var litt annerledes og fascinerende. Og 10 Cloverfield Lane var heller ikke så verst. Den jeg likte minst av de skrekkfilmene jeg så i forrige helg og tidlig denne uka var den norske skrekkfilmen Lyst. Den var bare traurig og rar. De andre jeg så: The Burning og Ouija - Origin of Evil var helt greie, hverken mer eller mindre. Jeg så også selvfølgelig Halloween (originalen fra 1978) som jeg ser på selve Halloweendagen og som har vært en lang tradisjon.

Det er ikke bare i Halloweentiden jeg ser horrorfilmer, men ellers i året også. Selv om de ikke er som før i tiden, synes jeg likevel det er underholdende. Det er en sjanger jeg aldri kommer til å vokse fra.


 Bildet lånt fra google.

En annen ting jeg aldri kommer til å vokse fra er spilling. Jeg spiller mye Pc-spill og spill på Nintendo 3DS. På PCspiller jeg som regel mange forskjelligeThe Sims spill, Doom, strategispill og forskjellige skytespill. Og på Nintendo er det Mario som er nærmest mitt hjerte, men spiller også en del Zelda, Animal Crossing, Yo-Kai Watch og Donkey Kong. I de siste ukene har jeg spilt masse Donkey Kong og hadde nesten glemt hvor festlig det var. I forrige uke bestilte jeg et nytt spill og da jeg bestilte spillet tenkte jeg å prøve noe helt nytt, og da endte jeg opp med Metroid. Veldig avhengigskapende og jeg har spilt det mye allerede. Så lenge jeg har noe å spille med er jeg fornøyd. Det er underholdende. Det kan jeg sitte med i timesvis.

Selv om det har vært mye lesing, spilling og filmer denne uka, har jeg også fargelagt litt. Valgte meg et enklere motiv denne gang siden jeg har fargelagt mange detaljerte motiver i det siste, og det ble dette motivet som jeg ble ferdig med i går:



Motivet er fra denne fargeleggingsboka:


Mythomorphia - Kerby Rosanes

Så jeg skal fortsette med fargeleggingen i helga., men da i en annen fargeleggingsbok, siden jeg har fargelagt så mye i Mythomorphia av Kerby Rosanes i de siste månedene.

Denne gang skal jeg fargelegge i denne boka:

 Den hemmelige hagen - Johanna Basford


Hjerte er ikke helt min stil, men ville ha noe smått og endte opp med dette motivet som jeg skal begynne å fargelegge i helga og utover neste uke. Den hemmelige hagen var den første fargeleggingsboka jeg kjøpte og det var like før påska 2015 og har jobbet i den siden da, så det er tidskrevende bøker dette. Men det er nettopp derfor jeg liker det så godt. Jeg liker å være opptatt med noe og samtidig være kreativ. En perfekt kombinasjon.  Så etter å ha fargelagt i to år, er jeg ennå ikke lei.

God helg.

Ukas låt: Love the Way You Hate Me - Lika A Storm



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar