20. november 2017

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...


  Bøker jeg leste i forrige uke:

* Rett bak deg - Lisa Gardner
* The Other Woman - Laura Wilson

Antall leste sider i forrige uke:

553 sider 

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Velkommen hjem - Ninni Schulman

Bøker som leses nå:

* Friend Request - Laura Marshall
* Tom for ord - Stephanie Butland
* Atonement - Ian McEwan

  Planlagte bøker denne uken:

* Friend Request - Laura Marshall
* Tom for ord - Stephanie Butland
* Atonement - Ian McEwan
* Mer - Hakan Günday

Natt til torsdag leste jeg ut Rett bak deg av Lisa Gardner som jeg kan innrømme at jeg ble litt skuffet over. Bra konsept og interessante karakterer, men her var det språket jeg slet med. Syntes boka hadde en litt barnslig tone i grunn. Lørdagskvelden leste jeg ferdig The Other Woman av Laura Wilson. Den var temmelig spesiell og selv om jeg ikke falt helt for boka, ble jeg enda mer nysgjerrig på hennes tidligere utgivelser, så skal undersøke noen av de nærmere neste år.

Samme kveld som jeg leste utThe Other Woman begynte jeg å lese Friend Request av Laura Marshall som jeg skal fortsette med. I går leste jeg også videre i Atonement av Ian McEwan.

Natt til torsdag etter at jeg leste ut Rett bak deg, begynte jeg å lese Tom for ord av Stephanie Butland. Må jo også ha noen romaner innimellom alt det andre dystre. Men horror med dystert innhold er jo sjangeren jeg liker best og det har det alltid vært. Jo mørkere og dystrere det er, jo bedre er det. :)

Hvis jeg blir ferdig med en av de nevnte bøkene i løpet av uka, skal jeg begynne på Mer av Hakan Günday. Fikk i det minste skrevet en anmeldelse i forrige uke og håper å oppnå to-tre anmeldelser pr.uke etter hvert, men får se det litt an. Har i det minste blitt flinkere til å legge vekk Nintendo 3DS spilleren underveis. :)

6 kommentarer:

  1. Den eneste boken jeg har hørt om før er Atonement! :-D (Den har jeg lest). Nå føler jeg at ikke har fulgt med i klassen og at det har blitt gitt ut en haug bøker jeg ikke har fått med meg. Den fornuftige delen av hjernen min forteller meg at jeg er student og at det kanskje er en innlysende grunn til at jeg ikke får lest så mye. Eller sittet og sett på bøker på internett :-)
    Jeg tror jeg skal høre på den fornuftige i dag :-) Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker å lese både gamle og nye bøker. Det gir litt variasjon. Det blir litt kjedelig å lese bare det nyeste av det nyeste også. Å lese det samme som alle andre leser blir litt monotont. Så ja takk, begge deler, gammelt og nytt:)

      Er ikke så mye på internett jeg heller. Bruker å ta meg en-to internettfrie dager pr.uke for det er greit å leve litt på gamlemåten også, og bare få lest litt ekstra og gjøre andre ting enn å surfe. :) Så det er ikke på internett jeg henger jeg heller. Du er ikke den eneste. Orker ikke å sitte og surfe på internett hele dagen. Det blir fort kjedelig det også.

      Lykke til med studentiden og eksamensperioden som foregår for tiden. Klem tilbake. :)

      Slett
  2. Jeg liker Atonement så langt, selv om jeg synes det drøyer før poenget kommer (slik som med Saturday). Kanhende det er blitt blåst opp i mediene, både i film og bok, men jeg legger det vekk ettersom jeg har bestemt meg for å gi forfatteren en sjanse :)

    SvarSlett
  3. Sitter med den samme følelsen som deg. Jeg liker tonen i boka, men den er noe langtekkelig. Og filmer og bøker har jo lett for å bli opphauset av mediene dessverre. Det er mange populærbøker som har blitt rost noe voldsomt oppggjennom årene, som jeg ikke fikk noen forhold til da jeg leste dem. :/ Det skal ikke være enkelt. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, nei det skal ikke være enkelt! For eksempel er jeg veldig glad for at jeg leste Harry Potter bøkene før jeg så filmene. Tenker det kunne ha vært noe langtekkelig å gjort det omvendt.

      Slett
    2. Å finne de riktige bøkene kan være et strev av og til. Selv ble jeg aldri noen Harry Potter fan, dessverre. Leste de fire førse bøkene i serien, og hadde sansen for bok 3, men ble aldri bitt av den basillen som mange andre, dessverre, men prøvde. Ble bare ikke noen fan. :/ Og Harry Potter filmene er så som så, bare lei av at Tv-skjermen sender de filmene hver påske og jul haha. :)

      Slett