5. mai 2017

Helgelektyre(191)


The Family Plot - Cherie Priest
Det ondes substans - Luca D'Andrea
What Ever Happened to Baby Jane? - Henry Farrell

Forrige søndag begynte jeg å lese The Family Plot av Cherie Priest som jeg skal fortsette med.


Natt til i dag leste jeg ut Store hvite løgner av Liane Moriarty. Originaltittelen erBig Little Lies og denne boka er blitt til Tv - serie med Nicole Kidman og Reese Witherspoon i hovedrollene.

I natt skal jeg begynne med en ny bok som er Det ondes substans av Luca D'Andrea. Og blir det tid til overs i helga skal jeg begynne å lese What Ever Happened to Baby Jane? av Henry Farrell. Jeg har sett filmen fra 1962 og som er en av mine favoritter, mange ganger, men aldri lest boka. Det er virkelig på tide. Morsomt at Bette Davis og motspilleren Joan Crawford, også var fiender i virkeligheten. Divaer, altså ... Har ingen forventninger til boka og vil ha det sånn også fordi forventninger har en tendens til å ødelegge alt. Skal prøve å tenke så lite som mulig på filmen mens jeg leser boka.

Igjen en helg med mørk litteratur. Jeg leser mye annet også, men mørk litteratur står meg nærmest. Slik er det med filmer også. Jeg ser mye variert, men skrekk står meg nærmest selv om ingenting skremmer lenger. Tror jeg er kurert, men savner å bli skremt. Det er den morsomste delen. Ikke noe har skremt meg på flere år. Det er kjipt.

God helg.

Ukas låt: Inner Demons - Julia Brennan



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar