22. desember 2016

Helgelektyre(173)












Djevelen i den hvite byen - Erik Larson
Den fallende detektiven - Christoffer Carlsson
Necronomicon (The Best Weird Tales of H.P. Lovecraft) - H.P. Lovecraft
11.22.63 - Stephen King
The Dark Tower 4 Wizard and Glass - Stephen King
Ghost Stories My Mother Told Me - Lecy McKenzie Pritchett 

Egentlig bruker jeg å ha disse helgelektyreinnleggene på fredager, men denne gangen blir det på en torsdag siden jula er rett rundt hjørnet. Blir nok litt blogging i jula også, men kanskje ikke så ofte. Får se det litt an. Jeg har ikke tenkt å love noe.

I natt leste jeg utVenninner til evig tid av Kristin Hannah, og begynte da så smått på Den fallende detektiven av Christoffer Carlsson. Ellers er det de samme bøkene som sist helg. Så det er ingen store forandringer.

Denne helga og inn i jula skal jeg lese videre i Djevelen i den hvite byen av Erik Larson, Den fallende detektiven av Christoffer Carlsson, Necronomicon av H.P. Lovecraft, 11.22.63 og Wizard and Glass av Stephen King. Blir nok ikke ferdig med noen i helga, så beklager at det blir en del gjentagelser i de siste helgelektyreinnleggene, men mursteiner krever jo sin tid. Jjeg har ikke noe i mot det. Jeg liker mursteiner bedre enn tynne bøker.

Når jeg blir ferdig med en av disse bøkene, realistisk sett i neste uke, skal jeg da begynne på Ghost Stories My Mother Told Me av Lecy McKenzie Pritchett. Tenkte jeg skulle lese en julerelatert bok på denne tiden, men dropper det fordi jeg leste julehefter istedet. Jeg har kommet meg gjennom alle juleheftene, i hvert fall tegneseriene og har nå begynte på juleheftene som består av noveller og forskjellige tekster av diverse forfattere. Selv om jeg ikke har lest en eneste julebok så har jeg lest mange julehefter. Derfor valgte jeg neste bok på lista som ble en horrorbok istedet. Hver månedskifte setter jeg opp en leseliste for kommende måned og går etter den.

Med dette vil jeg bare avslutte innlegget med å si:

God helg 
    og
God jul. 

Ukas låt: Wizards in Winter - Trans - Siberian Orchestra



2 kommentarer:

  1. God helg og god jul, Ina! Håper julefeiringen din blir fin :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk og i lige måde:) Og håper også det blir noen lesestunder på begge to i jula:)

      Slett